17. september 2007

strikkeklikk : kaffe : knit clicks

Oppgaven ble besvart med klikkende pinner og dobbelt garn i går.
knit clicks : coffee : strikkeklikk
Varmebeskytter for favorittglasse mitt!
Det er jo så moderne å få servert te i glass på utesteder i disse dager, - hvorfor ikke kaffe også?

Tanken var å varme kaffekoppen, men der liker jeg hank og det bød på hjernecellarbeid.
En annen tanke var at varmebeskytteren skulle være for engangskoppen på toget, men er jeg den som alltid vet å ha med meg sånt i veske?
Syns jeg hørte noen si nei?

I går kveld ramlet plutselig alt på plass, strikkepinner #5 og dobbelt brunt raggsokkgarn fra Mor Aase og Rema fikk fart over seg, og vips: et varmetrekk til glasset.
25 masker, perlestrikk i 8-10 cm og to masker økt sånn omtrent midt på i hver side (=29 m) og sydd samme i siden til slutt.

Veldig fornøyd etter kveldens og morningens testrunder:
Kaffen holder seg jo lengre varm også.

Fikk du lyst på en kopp kaffe nå?

~ Merete

:: flere oppgaveløsninger i kommentarene til

My answer to knit clicks' coffee assignment: a heat cover for my favorite glass.
Doubled the yarn and used #5 mm needles to knit the cover last night.
25 stitches on the needle. 1 purl + 1 knit, then knit over purl and purl over knit on the return, for about 8-10 cm. 1 stitch increase on each side after 3 and 6 cm (= 29 stitiches). When done and off the needles, sew together at the side.
The cover is well tested last night and this morning. It's really working: no burned fingers and it keeps the coffee warmer for a longer period of time, - great!

3 kommentarer:

  1. Nice! Og du rakk akkurat å bli ferdig til neste oppgave - har nettopp lagt den ut.

    SvarSlett
  2. JA HA nå vet jeg hva jeg skal gjøre med det nydelige garnnøstet jeg har liggende! 1000 takk for inspirasjonen!

    SvarSlett
  3. Elisabeth Augusta: *løper inn og kikker* - supert!

    Muffin: hvis du gjør det samme som meg, lager en kaffevarmer-beskytter, så lykke til! Min er skikkelig god!

    SvarSlett