28. november 2007

nedtelling {25} countdown

Egentlig hadde jeg masse tanker om å la saker og ting skje i denne bloggen ettersom det faller meg inn, uten en plan, men nå kjenner jeg at jeg brygger på et eller annet.
Akkurat som ungenes adventskalendre.
I år var ønsket kun og bare sjokoladekalender.
Jeg tittet på priser: 25 kroner på billigbutikken eller 200 av typen kjent sjokolademerke? Og hvilken sjokolade er egentlig for best å regne av mottakeren?

Det hjalp på kreativiteten at handlestedet i går bød på rull med hjerteklistremerker og kakeboks med nisser. Mor var solgt.
advent's calendar : #2 :adventskalender
Foran sjokoladedisken gikk kalkulatoren i hundre (uten at det sier noe om hvor mye tid som gikk) og hjem kom småplater med ønsket sjokolademerke.
Ja, jeg vet de siste mangler. Gutten nektet å fylle ut med andre overraskelser. Som jeg skrev før: forutsigbarhet.
advent's calendar : #1 : adventskalender
Tenk å åpne denne boksen hver desembermorgen?

Den samme "smaken" håper jeg på å få i mange blogger før jul. Dele litt med julegledene mine.
Jeg har tenkt å låne ideen om å få til 25 blogginnlegg før julaften.
Er du med?
Hva med 5, 10 eller 15? Er det overkommelig for deg?
Hadde vært koselig å vandre over i din blogg og føle julegleden.
Bli med, da vel!

~ Merete



December is calling and I was going for a no-plan, just-let-it-happen kind of style, but that’s not going to happened, after all.

As with the kid’s advent’s calendar.
This year was chocolate and only chocolate, all he wished for.
I looked at the price: Half a dollar of the cheap kind or 10 for a well-known brand? And what kind is his favourite?
The creativity got help from a store where both a roll with hearts stickers and a box with happy Santas were found. This mother just had to buy them.

And from the food store: lots of small chocolates of his favourite kind.
Wouldn’t you just love to open up this box every December’s morning?

The same “taste” I wish for you to find in my blog too, as December comes. I’m borrowing the idea of writing 25 blogposts for now on and before the Holidays.
Would you like to join me?
How about 5, 10 or 15, - can you make it?
It would be nice to pop over and follow your Advent’s time.

8 kommentarer:

  1. Anonym3:55 p.m.

    No begynnar det å gå opp for meg at vi nærmar oss jul igjen. Eg kjem nok ikkje til å blogge 25 ganger før jul, men nokre ganger blir det, og julestemning håpar eg òg å kunne formidle. I dag handla det faktisk om jul i min blogg òg.

    SvarSlett
  2. Vet du, en sånn kalender kan jeg rekke å få til før lørdag. De to får ha en boks på deling men hver sin sjokolade. Hvilken butikk er det som har disse hjertene?

    Jeg tror jeg får ta blogginga fram mot jul som den kommer etterhvert, jeg.

    SvarSlett
  3. Ohelene,- hyggelig med litt deling av julestemning.
    Elsiabeth Augusta, - hjerterullen og boksen er kjøpt på Binders, men ellers så har jeg mange ganger kjøpt pakke med 3 ark med hjerter (mange!) i bokhandlertype-butikk.
    Tenker at det er noen som blir fornøyde hos deg :-)

    SvarSlett
  4. Ja, på något sätt vore detta ett sätt att få igång bloggande på det inläggsnivå man skulle önska, hm... kanske inte 25... men nästan ;)
    Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som behöver en spark i baken... och inlägg behöver inte vara en avhandling - nej... :)

    SvarSlett
  5. Heisann.
    Det var ein lur adventskalender, og den må eg kunne få til innan lørdag:o)
    Kanskje eg skal prøve meg på eit innlegg til dagen fram til jul, min eigen adventskalender som forhåpentlegvis kan glede andre også.
    Ha ei finfin helg.

    SvarSlett
  6. Lur ide med den boksen og sjokolade :)

    Selv skal jeg lage advkal med noen smågaver og noen lapper med ting vi skal gjøre sammen før jul.

    Vet ikke om jeg klarer å blogge hver dag frem mot jul, men skal gjøre et forsøk ;)

    SvarSlett
  7. Adventskalender!
    Bare tanken var fjernere enn fjernest, til jeg hadde lest bloggen din...
    Jeg har et fint lite skrin som kunne passe udmerket til smågaver og andre oppmuntringer.
    Spiser ikke sjokolade lenger, men desember er vel unntaksmåneden i så måte.

    Kanskje en eller fler av adventsoppmuntringene vil være "Skriv i bloggen!" Det vil dagen vise.

    SvarSlett
  8. Jeg er med på en bloggekalender. Og her i huset er det den vanlige pakkekalenderen som komemr fram hvert år , men med færre og færre gaver ....

    SvarSlett