12. desember 2007

søppelkurv {12} rubbish bowl

Hjemme har jeg en tinnboks som samler småtråder og slikt ved sybordet. Desto mindre avskjær som ligger og flyter, desto mindre småstråder og bøss som må børstes av meg og det jeg har laget etterpå. Mindre småbiter og trådender på gulvet også. Småbiter som fort trekkes med utover i hele leiligheten.

Ikke bra, nei.

På kurs, som kursleder, har jeg i blandt tatt med isbokser, en til hver, for avskjær og bøss. Mindre å rydde opp ved kursets slutt. Ikke alle har sydd seg bøssposer som henger ved bordkanten, må vite.

I går fant jeg en smart ide! Et A4 ark og vips, - en engangskurv til småbøss som flyter. Så enkel å tømme (kaste) etter bruk og en ting mindre å pakke på reisen.
søppelkurv :: rubbish bowl
Vi spiste kyllingvinger, søster’n og jeg. Gjett hvor beinrestene havnet?

Ha en fin dag!
~merete

Back home I keep a tin can close to my sewing table for thread ends and small cuts. Less threads and scraps around, less to brush off me and the project when I’m done with the project.

I’ve brought in plastic boxes for the students at my quilting classes. Not all of us carry a small bag with us when we sew away from home. With the rubbish boxes, it is easier to leave the room, us and our projects nice and tidy.

Yesterday I found this great origami instruction:  A piece of paper and voila! A paper bowl for all those small scraps and clingy threads ends.

My sister and I had chicken wings for lunch. Guess where we put the bones?

4 kommentarer:

  1. Flott idé Merete. Hvor finner jeg mønsteret til denne engangskurven?

    SvarSlett
  2. Boksen er bretta og linken lagra.

    Tusen takk for et superdupert råd!

    SvarSlett
  3. Fant du linken i innlegget, Liv?
    Bra at rådet falt i smak, Kari.

    SvarSlett
  4. Denne var smart. Jeg tror allikevel at jeg skal prøve å få gjort alvor av å sy meg en med nålepute på til å ha ved godstolen i stua. Er så glad i den jeg har på syrommet.

    SvarSlett