24. januar 2008

tårn :: bacelona #2 :: tower

sewing :: 365sp-24 :: søm

Jeg startet dagen ved symaskine og tok for meg de brune bitene til tårnet.
Sort fikk være med i noen.

Strøket og fram på visning, - vil dette duge, tro?
Mer kutting og søm.

first stone laid :: første stein legges

Når de første steinene er lagt, er det bare å bytte videre, stein på stein, og se tårnet reiser seg.
(Fargene stemmer ikke helt, hverken her eller der. Skjærematta er vel beste indikasjonen på det.)

building a tower :: bygger et tårn

Nå kaster jeg inn håndkleet og kaller det en god dags arbeid. Tårnet har reist seg og er tilbake på den blå himmelbakgrunnen.
Det er ganske flott å se at ideer og skisser etterhvert stemmer overens med det som kommer fra symaskinen.

~merete

ps:: Tar på meg lua mi og går for å møte sønnen: Takk for hyggelige kommentarer! Jeg tør nå.

tower :: 365-24 :: tårn

I made some progress on my Barcelona tower today. Started out early with the brown squares. They got company with some black fabrics.

After audition the blocks, there were time for more cutting and sewing before I could start to build the tower, stone upon stone.

Now the tower is back up on the sky blue background.
I call it a good day's work.

PS:: Thanks for nice comments on my blue hat! I'll put it on, take a walk and meet the boy, - I've got the courage now.

10 kommentarer:

  1. Hei,søs. Så flott tårnet blir:-)Jeg fikk se skissen din, og noen av fargene du hadde valgt ut. Det ser MYE finere ut enn jeg kunne forestille meg! Blir kjempespennende å se hvordan fortsettelsen blir. Gjett om jeg følger spent med, da :-)

    SvarSlett
  2. Jeg glemte jo helt å spørre hvordan det gikk når du luftet stjernesmelllua i dag?

    SvarSlett
  3. Anonym5:02 p.m.

    Jeg sitter på sidelinja og følger med. Det går rett til himmels! Klempeflott!

    SvarSlett
  4. Det blir veldig effektfullt på blå bakgrunn. Tar jeg ikke helt feil er det en av dine hjemmefargede stoff.

    Du er en ener når det kommer til små detaljer. Gleder meg til å se det ferdige resultatet på NQF-årsmøtet.

    SvarSlett
  5. Dette blir veldig bra. Jeg tenker på Klimt når jeg ser det.

    SvarSlett
  6. Dette ser meget spændende ud, glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlett
  7. Dette blir spennende, det ser veldig bra ut og gir meg gode assosisjoner til en tur til Roma for lenge lenge siden, er spent på fortsettelsen .....

    SvarSlett
  8. Næmmen næmmen. Fantastisk. La Sagrada Familia... Jeg følger med utviklingen. Kunstnerisk er ordet. Kunst.

    SvarSlett
  9. For noen fantastisk inspirerende farger det var på det tårnet! Faktisk så inspirerende at jeg har lyst å stjele dem og prøve å gjengi dem i et prosjekt på rokken ;)

    SvarSlett
  10. Anonym7:53 p.m.

    Ja, jag hittar INTE ord, nej...
    Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som mer än gillar detta torn!!! ;)

    SvarSlett