7. september 2008

garnkjøp :: buying yarn

Det var en gang en meget tykk lommebok. Sømmene strakte seg så mye de kunne. Glidelåsen kjempet hver gang den skulle lukkes. Eller åpnes.
    Eiere skulle selvfølgelig ønske at lommeboken var tykk fordi det var mange sedler og kronestykke blandt viktige papirer og kassalapper, men ...

Busstur til strikkefabrikker, forhandlere og flotte garnbutikker er ikke stedene for hverken slunkne lommebøker eller dårlig planlagte hjemturer uten ekstra kvote på flybagasjen. Mye fristende for strikkedamer på treff!

En smart person skriver handlelapp før turen og vet hva som står på høstens strikkeprogram.
En annen tar det som det kommer og blir overrasket når diverse poser lempes ut av bussen med sitt navn på: Hva kan det være, tro?

( Tips: Syns mannen at det er "nok" garn i huset, bør ikke matvareliste og garnhandleliste skrives i samme stund og forveksles en tidlig morgen.)

Lørdag morgen så jeg utover siste dagers produksjon, - en rosa flettelue med "tutt" og en ikke feilfri nesten-klar vaskeklut:
Jeg hadde vel gjort meg fortjent til litt nytt garn?

knitting :. strikkesaker

Hvor mye er "litt"?

Vi trenger ikke dokumentere mine poser og nye garnnøster her, gjør vi vel?
Jeg som åpnet lommeboka mi på Kaktus Quilt fredag?

8 kommentarer:

  1. Anonym8:54 a.m.

    Du er jammen effektiv og tidlig oppe gitt he he
    Koslige innlegg dette her, gleder meg til du skal dokumentere dine "galskap" kjøp ja he he mine er bønnhørlig plassert på rommet,ØVERST i hylla. Ikkje no problem å smugle inn i nattens mulm og mørke he he
    Herlig!

    Klem

    SvarSlett
  2. Dette høres velkjent ut, uansett hvilken galskap man er henfallen til - stoff, garn, plater, bøker eller klær...

    SvarSlett
  3. Strikketreff høres kjekt ut!

    Du hadde absolutt gjort deg fortjent til noe nytt garn.

    Vem kan segla förutan vind,
    vem kan ro utan åror...

    De samme som kan strikke uten garn :-)

    SvarSlett
  4. hei. skal si du er flink å blogge når du er på tur :)
    Kjempekjekt å endelig få hilse på deg *klem*
    Nydelige bilder fra Sola stranden.
    Kjekt at du fikk luftet lommeboka di på turen og jeg skal IKKE si noe om Kaktus Quilts *smile*

    SvarSlett
  5. Det er jo så viktig til vi som driver med handarbeid å ikke gå tomt for materialer da!!!

    SvarSlett
  6. Anonym1:54 p.m.

    mmmm...hvorfor ikke;-) la oss se herligheten slik at vi blir fristet og gjør det samme, hehe;-D

    SvarSlett
  7. Hei ser ut som dere har hatt det fint brukt penger og strikket!!! Misunnelig neeeeei... bare litt...
    Herlig og følge med ... kanskje det blir en tur på meg til neste år ???

    SvarSlett
  8. Ble det SÅ mye altså? ;) Kom hjem med 2-3kg jeg... Og "bare" 4 nye kopper... Tror jeg bør være fornøyd:P Takk for hyggelig helg!

    SvarSlett