14. oktober 2008

ferdig skjerf :: scarf all done

Hurra - hurra!

Strikkeklikk-oppgaven "rundt halsen" har fått festet tråder og bæres med stolthet og glede.

scarf :: skjerf #3

Utgangspunktet mitt var oppgaven, sisu-garn (litt mer enn ett nøste), p nr 4,5 og Baktus-skjerfet:

Legg opp 3 m, strikk alle p r, legg ut 1 m i høyre side hv 4rd pinne til midtlengde, fell 1 m i høyre side hv 4rd p til 3 m gjenstår. Fell av.

Jeg begynt med en tentakkel etter omtrent 30 cm og fortsatte med øking og tentakler til jeg hadde strikket omtrent 60 cm. Starte med å redusere maskeantallet, og felt av til slutt.
Litt tilfeldig, ikke helt symetrisk, - og jeg er fornøyd!

Skjerfet er nydelig å ha rundt halsen, er luftig og mykt.
Om det ikke blir flere med tentakler, kan det bli flere Baktuser i sisu-garnet. Kjøpte jo bare litt garn på Tananger-treffet.

scarf :: skjerf #2

This scarf is how I solved the challenge.

I used sisu (sock-) yarn, needle # 4.5, and the pattern for a Baktus scarf as my starting point:

Start with 3 sts, knit all rows, add 1 stitch every fourth row and when long enough, start to knit 2 sts tog every fourth row until 3 sts reminds.

I added an "arm" at about 30 cm, knitted more "arms" until it was 60 cm long and started decreasing.
It's a little "knit-as-you-go" way of knitting, trying to remember what I did last time, but in the end it is a lovely scarf and suits me well!

6 kommentarer:

  1. Knallfint skjert.
    Hilsen Sol

    SvarSlett
  2. Morsom vri på trekantskjerf! Lekkert garnvalg gjorde den i tillegg veldig stilig. Jeg liker den!

    SvarSlett
  3. What a great scarf. I so admire people who can envisage something and then knit it.

    SvarSlett
  4. Det var en kjempeartig vri på et velkjent sjal! Dette likte jeg!

    SvarSlett
  5. Ble stilig med tentakler og herlig farge.

    SvarSlett
  6. Jeg får sååå lyst til å strikke skjerf når jeg ser hva du har rundt halsen!
    Ull er uaktuellt, men det finnes mange andre fine garn, ikke sant :-)

    SvarSlett