26. juni 2009

sømprosjekt :: House Wares #5 :: sew

backing :: house wares :: bakstykket #1

Bakstykket (grå blå ullboucle nr. 310239 ) fant jeg hos Stoff &Stil.
“Krymp ved vask: 20%” stod det med liten skrift.
“Nuvel,” tenke jeg, “det er så bredt at dette bør gå greit” og trykken knappen for bestilling.backing :: house wares :: bakstykket #2

Heldigvis var jeg ikke så tøff i trynet at jeg unnlot å vaske bakstykket: Selv med 30 graders skånsom ullvask i maskinen, så krøp det som tusan, – og jeg manglet de berømt 10 cm.

Kutte av toppstykket eller skjøte bakstykket med en smal remse? backing :: house wares :: bakstykket #3

Jeg gikk for det siste, – heldigvis for 25 cm ekstra på lengden.

Først nåling og så quiltinga: Jeg bgynner å ane slutten på eventyret!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar