4. oktober 2009

rosastoff :: pink stuff

I dag leste jeg et innlegg som hadde overskriften "good stuff about my girls…" (gode nyheter om mine jenter…). I disse rosatider og når en vet at i visse kretser blir pupper og bryster kaldt "girls" (jentene), så ramlet assosiasjonen med en gang ned på hva vi jenter egentlig vil si etter en skikkelig melonskjekk: Bare god nyheter om min jenter!

Ikke alle kan si det, eller kunne si det, for en tid tilbake.

Nancy valgte å sy et vakkert teppe til OktoberRosa auksjonen 2008. Nå vet jo de det gjelder, at OktoberRosa 2008 ble det ikke-no' av.

Men - hurra! - RosaSløyfe-aksjonen til Norsk Kreftforening har laget en liten auksjon på QXL sjøl, og der ligger nå Nancys teppe for alle å se og by på.

Teppet er vakkert og isydd to damers minner om brystkreft.

nancys teppe til rosa sløyfe auksjonen - gi bud!

Nå kan en se at det med auksjon til inntekt for brystkreftsaken, det slår om seg. I Vestfold/ på Tønsberg torv, holdes det auksjon 31. oktober 2009.
Kanskje det er en i ditt nærområde også?

I disse rosatider, så vit hvordan du støtter de som gir et lite bidrag av sitt salg til aksjonen, - kanskje du kan støtte mer om du donerer 30 kr på rosa-SMS eller gi en hundrelapp på givertelefonen?

* melonsjekk :: selvundersøkelse av brystene
* QXL: rosa quiltet teppe
* sponsor produkter
* kjøpe rosa
* støtt aksjonen via SMS og givertelefon

Kreft kan ramme alle, men god og målrettet forskning redder liv.
~ Jorunn Birgitte og Johan Gjessing Værnes

ps. Jeg skal ikke skrive bare rosa-stoff denne måneden! 7dager er i gang og nordiske føtter starter jo snart, samt at jeg har stoffer å sy av og stoff å redigere.

1 kommentar:

  1. Heia. Takk for at du minner oss på aksjonen. Jeg har bestilt rosa penner fra kreftforeningen og kjøper diverse artikler når jeg dumper over dem i butikkene nå. Heldige meg som bare hadde vann i mine cyster, men det var et sjokk å finne dem...
    Ha en fin søndag.
    Husker du å sende meg et blad?

    SvarSlett