21. desember 2009

stjerner { 4 } stars

“En himmel full av stjerner…” syns best på denne tiden av året, så mørk som himmelen kan bli.

21 :: stjerner :: stars

Vi vandret i byen, søsteren, datteren og jeg, og plutselig så vi at vi alle gikk med stjernevotter, strikket av mamma.
De er ikke fra samme år, for mine sorte og hvite er fra flere år tilbake, og de rosa og sorte er fra sist jul. Mor bruker et gammelt mønster som hun kan (nesten) strikke i søvne, og votter sammen med sokker, holder oss yngre gode og varme gjennom vinteren. Hurra!

7:3 :: star mittens :: stjernevotter

Det er mye fint i butikkvinduen. Butikkdamen kom ut og lurte på hva vi fotograferte. Litt flaut å innrømme at det var dekoren og ikke varene som falt mest i smak.

 star :: stjerne

 

Kanskje vindusdekoratøren kunne bruke plastflaske-stjerner som dekor nesten gang? Eller papirstjerner?

21 :: stjerner :: stars

* snøstjerner fra papirservietter :: designesponge
* porselensstjerne :: bethany actually 
* papirkrans :: sols(tr)ikke
* julestjerne :: stell + annen info
* stor papirstjerne

:: flere  stjernebloggere i desember ::

2 kommentarer:

  1. Åh så koselig med hjemmestrikkede votter!! De var jo knallfine. Tror jeg må prøve meg på slike en gang jeg har mamma som forteller meg hele tiden hvordan jeg går fram. Ha-ah.

    SvarSlett
  2. The mittens must be warm because the pattern makes them almost double, with the second colour running on the inside. I have mittens and socks knitted by my mother - and one pair of mittens my daughter knitted! The love knitted along makes them extra warm.

    SvarSlett