21. februar 2010

rosa blomster :: pink flowers

Lørdag, da jeg kom med blå sysaker til mor, tilbød jeg henne linjalen og stoffposene. En kan vel si at hovedvekten på farger i de små skatteposene mine, lå på "blå" og "rosa".
De rosa falt veldig i smak hos mor.

pink :: rosa blomst #2

Mor valgte en annen type søm av disse "kakedelene": Toppen brettes sammen, rette mot rette, og etter en søm tversover toppen, blir det en fin, skarp spiss på "kakestykket".

I lagerbeholdningen fant vi nydelig grønt til bakgrunn.

pink :: rosa blomst #2

Tanken var å sy spissenen fast til bakgrunnen samtidig som quiltinga. Jeg applikere mine kvartsirkler på bakstykket for hånd. Mor og jeg småsnakket underveis, testet litt, og det blir nok til at hun syr spissene til bakgrunne for hånd, hun også.

Spørsmålet er selvfølgelig: Skal hun nøye seg med en blokk? Hva skal det i så fall monteres som? Eller vil det bli finere med et prosjekt som består av flere rosa blomsterblokker?
Mye å tenke på, ja.

* dresden plate :: plates for your table (modabakeshop)

4 kommentarer:

  1. Ser at flere enn meg lar seg oppsluke av opp- og nedturer i Vancouver, mens de kombinerer med tekstile gleder :) Den linjalen står på ønskelista mi, du og moren din får virkelig noe ut av resteskattene. (Jeg har mange skatter liggende jeg også...) Begge fargekombinasjonene er nydelige å se på.

    SvarSlett
  2. Du så spennende å se her inne hos deg. Jeg ser du er en kreativ sjel: ) Spennende teknikker og fine farger.

    SvarSlett
  3. Åh det er så flott å se på de underveis-bildene, får et glimt av hvordan man setter sammen slike lappeting...fasinerende for en vankundig som meg :) Lykke til videre med arbeidet, den rosa var bare helt.. søt.

    SvarSlett
  4. Flotte rosa blomster! Skjønner godt at mamma liker å sy sånne.

    SvarSlett