6. april 2015

100 dager

Akkurat nå har jeg veldig fokus på å komme i gang med noen arbeider som har surret i hodet i flere måneder. Første bildet som gav meg inspirasjon, men som ikke nødvendigvis blir til noe kronkret, tok jeg allerede i oktober-november. Nå går dagene fort, og jeg må ikke bare tenke, men gjøre også.
Øvelse gjør mester
På instagram snublet jeg over et prosjekt som het #The100DayProject, og på nettsiden leste jeg mer og fant ut at ja, det var noe for meg som ville holde meg litt i ørene. Og de har rett: Det er morsommere å gjøre noe sammen.
1. stiching :: stitches 2. #100daysofstitch 3. #The100DayProject
Men hva skulle jeg valge meg som dekket nok av det jeg ville gjøre før midt i juli, som inspirerte meg over langen og som var bare litt de dagene jeg ikke var topp motivert eller borte? Tror ikke jeg vil synge i dusjen hver dag eller ha en ny date hver dag ... eller lage 100 nye oppskrifter (en gutt på 8 år insisterte på den). Men skrible på post-it lapper hver dag og ta 100 bilder, - jo, det kunne være noe for meg. Men for at det skulle virkelig hjelpe meg til å gjøre noe av det jeg ser for meg inni hodet så måtte det vel en litt kraftigere utfordring til.

Valget falt på sting, - #100daysofstitch.

Om det er for hånd eller på maskin skal jeg nå alltids få til noen sting. Jeg har flere ønsker for meg selv innebakt i det: jeg vil ha en egen referanse når det gjelder sting - broderisting og jeg vil ha frihet til å telle alt jeg gjør på symaskinen, både lappesøm, fritt broderi, frihåndsquilting og andre kreative merkverdigheter (som å prøvesy en ide på papir feks).

A little embroidery early in the morning, for a small quilt project during easterholiday. 2015.3.29. Zen #fmsphotoaday #littlemomentsapp #aurifil #embroidery #stitchery Trying two different versions of the same design. #sew #quilt #embroidery #sewing #easter
Dag 1 ble korallsting som jeg fant både en sikk-sakk versjon og en rettlinjet versjon av, nesten som franske knuter på slutten av stinget. Artig sammensetning.
1/100 :: coral stitch
Du kan fortsatt henge deg på om du vil. Det er visst et par som allikevel er i gang med å gjøre noe kreativt hver dag, og de var hjertelig velkomne til å være med på dette også.

Jo flere vi er sammen, jo bedre vil det bli, - er det ikke sånn?

insp
* litt om 100dagersprosjektet 
* korallsting med sikk-sakk-versjonen (søk nedover på sidene)

1 kommentar:

  1. Dette blir moro å følge med på Merete. Jeg er jo litt kreativ hver dag, ikke så mye men bitte litt. Ha en fortsatt fin uke

    SvarSlett