8. april 2015

dobbelt opp

Jeg savnet de daglige fotoutfordringene fra Hipstamatic-kameraet.
#dailywalk
Utfordringen med en temaliste i måneden, varte i litt over to år, og i etterkant har jeg skjønt at den var på privat initiativ.
Men i påska snublet jeg over en som visstnok er etterfølgeren: temauke.

Ukas tema (som kan bli over flere uker,) er #hipsta_multi.

=  Multi exposure is one of the techniques that can help us explain a story or a moment, and allows us to enrich or improve our photos.     ~ Manel Bello  =
#dailywalk
Hipstamatic-app'en har en funksjon for dobbelt-eksponering. Tøft nå som jeg har lært at det mørke i første bildet "åpner" for hva som får bli med fra neste bildet.

On my dailywalk
Allikevel ikke så lett å planlegge.

Det er sjarmen med Hipstamatic-app'en: Den tar bilder på gamlemåten som bokskameraene med fremkallingsfilm og hver sin sjarm.

Det er blitt litt mye film og linser for meg, men øvelse gjør mester, så kanskje jeg får besøke noen gamle favoritter og hilse på noen nye?

info
* hipstamatics råd om dobbelteksponering
* iphonograpyschool :: let opp Manel Bello nede i teksten.

1 kommentar:

  1. Spennende med nye fotokunster! Utrolig hvilke muligheter som finnes, og det ser gøy ut å ha mulighet til å forske i det :-)
    Kos deg med det!

    SvarSlett