14. august 2015

et tilbakeblikk :: 100dagersprosjektet

I april skrev jeg om et prosjekt der man gjorde en avtale med seg selv om å gjøre/lage en ting hver dag i 100 dager og dokumentere det på instagram.

Jeg bestemte meg for sting og startet med broderisting. Ideen var etterhvert å ta det videre og innvolvere sting/søm på symaskinen.

Men et sted, sånn etter nesten en måned, endret fokuset seg for meg, og jeg fordypet meg i strektegning og malesaker.

Allikevel er jeg tilfreds, ganske imponert også, over den samlingen jeg nå har. De siste er ikke fotografert, men det gjør ikke noe. Jeg har prøvd ut og lært mange sting som er gode å ha med videre.

Rett før turen til the Festival of Quilts, Birmingham, England, ble jeg mint på at det broderiet jeg sydde på i april under et besøk i Stavanger, skulle være blitt til noe (mao montert) til festivalen.

Hjelp, mitt lå der pent sammen med de andre sting-prosjektene.

Heldigvis hadde jeg fått tips om kjekk søm på en sminkepung eller toalettveske. Stoffer, vatt og glidelås lå klare på de rette steder. Det var bare å sy.

Før turen kunne jeg pakke toalettsakene ned i kofferten i denne toalettmappa.

insp

* s.o.t.a.k. handmade :: qayg pouches (a tutorial)
* gunnel wright :: texstila utsvevningar :: blogginnlegg om daglig sying/brodering og link til gunnels intagram der alle er lagt ut

 

 

3 kommentarer:

  1. Artig, artig.. Jeg har planer om å bruke vinteren på fritt broderi, eller mark making, som det heter på fint. Vi hadde besøk av en ung kunstner med broderiutdannelse på universitetsnivå fra nordvest Irland (Donnegal) i fjor høst. Hun heter Caoimhe Friel. Hun var her som utvekslingskunstner, og jeg deltok i en workshop med henne. Det var utrolig interessant. Så fikk jeg en bok av henne, og ble veldig inspirert. Hun studerte spesielt Nordlandsbunaden, men var også interessert i gamle broderier, noe jeg har plenty av.
    Kjempefine, de broderiene dine. Jeg er spent på hva du skal bruke dem til. Gjenbruk er fint!

    SvarSlett
  2. Så flott toalettveska di ble! Koselig med noe man har laget selv :-)

    SvarSlett
  3. Skikkelig fine broderier du har laget! De kan bli prikken over i-en på mange produkt;) Slik som på toalettveska;)

    SvarSlett