2. januar 2007

endringer :: Minima :: changes

Banneren er laget av meg.
Småknappene er en kombinasjon av egenproduserte, eier av diverse blogger og for diverse samarbeidsprosjekter.
Malen Minima er laget av Douglas Bowman.
Bildebanner, bildebannerlink, bannerjustering og justering av vidden er forklart/ laget av BetaBlogger for Dummies.
2 sidemenyer + boks øverst i sidemenyen er forklart hos Vivek Sanghi.
Fanebrevkoder er laget av Hoctro.
Fanebrevgrafikk er laget av Christopher Ware.

Mer foklart:
* Hvordan sette inn bilde i banneren?
* Hvordan få en bildelink i banneren øverst som fungerer på alle sidene?
Begge artiklene er brukt for å få banneren som jeg vil.
* Hvordan endre banneren?
Koden er brukt for å fjerne grå linjer/ bokser om tittel/ banner øverst i Minima-malen.
* Hvordan endre vidden på bloggen?
Hovedboksen for innlegg er gjort videre.
Hele bloggen er tilpassen bredden på banneren.
* Hvordan få 2 sidemenyer?
Malen er endret fra vanlige 2 kolonner til å bli 3 kolonner.
og har plass for en større boks (element) på toppen av sidemenyene.
* Hvordan sette tema (labels) som fanebrev øverst?
FanebrevB er brukt, - men obs: bakgrunnsfargen korresponderer ikke med fargene blogger tillater som bakgrunn.
* Hvordan legge inn automatisk signatur i bloggposten?

* Nye endringer fra juni 2008 : vis/ skjul linklister, endringer i banneren til "aktiv" mm.

3 kommentarer:

  1. Åhh! Så snill du er som deler dette! Har bl.a. prøvd å prøvd på endre bredda på bloggen, endelig har jeg funnet oppskrift på det :) SUPERT!

    SvarSlett
  2. For ikke så lenge siden hadde du ett innlegg om hvordan endre bakgrunnsfarge, med link til en oversikt over kodene for fargene.
    Jeg finner ikke dette innlegget igjen, er de slettet kanskje?
    Tusen takk for masse inspirasjon, jeg er nå igang med å endre min side :-) (Eller mannen er.. hehe.. )

    SvarSlett
  3. Oj her var det mye matnyttig stoff!!
    Takk og ære til deg!!

    SvarSlett