3. august 2007

sokker :: februar :: socks

socks :: february #3 :: sokker

Her er eneste paret jeg kom i mål med på hytta, - februar sokkene: "Falling in love socks" fra MagKnits.
Om noen husker så langt tilbake som februar, så var det den måneden vi pakket kofferten, sønnen og jeg, og vandret på stranda hver dag (nesten) i to uker.
Disse sokkene ble påbegynt da, og en sokk var nesten ferdig ved hjemkomst.
Men fordi jeg hater å strikke med ikke strikker med tynnere pinner enn 3.5 om jeg ikke "må", så gjorde jeg noen matematiske endringer for å få sokk og mønster pent på plass. Når en sokk er ferdig, er det ikke alltid man husker hva som ble gjordt av endringer i startfasen.

socks :: february #1 :: sokker

Pinner: strømpinner 3,5
Garn: Pt5
Endringer: foruten de matematiske som gav fletter over 4 masker i steden for 6, liker jeg ikke hullmønster som havner ned i skoen. Hjertemønsteret ble først påbegynt på runden etter hælen, - 4 hjerter ble det.
socks :: february #2 :: sokker

Selvom disse ble ferdig langt etter februar, så liker jeg de ferdige sokkene veldig godt.
Sokkene sitter nydelig på foten, ikke sant?

~Merete

utfordring :: challenge : sokker2007
socks from february, at MagKnits: Falling in love socks

The only pair I finished while on vacation at the mountain cabin. Seems to make sence, since I started this pair of sock while on vacation on Grand Canary in February. One almost done, - and then full stop.
I like the way they look on the foot, - no lacy holes on the foot, only on the leg, is my adjustment to the pattern. And as often, I had to make some changes to make my choice of needle size fit with the yarn/ stitches/ pattern.

1 kommentar:

  1. Anonym9:44 a.m.

    Fine sokker i fine farger! Godt du endelig ble ferdig da. Da er det bare mars, april, mai.....osv som gjenstår??! Lykke til

    SvarSlett