7. februar 2008

blonder :: laces

sew room :: syrom

Jeg satt og sydde utover kvelden i går. Ingenting er så godt inspirasjon som en tidsfriste, eller?
Det kan se ut som jeg sitter trangt, litt klemt opp i hjørnet, på et vis. Men jeg gjør ikke det. Til venstre for maskinen er en hel og tom bordflate, og med knappenåler og saks i høyden, er det ingenting som deiser i gulvet når jeg snur og vender på arbeidet eller quilten. Nydelig.

lace :: barcelona :: blonde

Trådvalget kan gi hodebry. Valget falt på mer orange og blått, og så var jeg i gang med de siste rundingene, og avluttet med metalltråd i nålen.
Nå er blonden vasket og limet er nesten borte. Jeg spente den opp til tørk og skal gå over med argusøyne. Så det var noen huller som ble synlig etter vask.

lace :: barcelona :: blonde

Late night was spend in the sewing room. It might look small, but is not, because I have this empty table to my left that I just love when I'm moving my projects around and fast under the needle.

Choosing threads are that easy, but I picked the blue and the orange for the last circles. Finished off with a metallic in the needle.

Now I have washed the gluey stuff away and dried it flat. I need to take a closer look since I spotted some holes in there.

7 kommentarer:

  1. Anonym6:07 p.m.

    mmm- spennende Merete. Forsvinningsplast og spennende tråd..... Dette har jeg ikke prøvd *følger med*

    SvarSlett
  2. Dette er helt nydelig! Gleder meg så det kribler til å se alle kunststykkene dine på Olavsgaard!

    Ses søndag formiddag :-)

    SvarSlett
  3. this is really great, you are inspiring me

    SvarSlett
  4. Anonym7:11 p.m.

    Ojda. For et prosjekt! Gleder meg til å se det ferdige prosjektet.

    SvarSlett
  5. Så stilig da! Jeg har aldri sett maken.

    Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  6. Takk skal dere ha, - fint at det faller i smak :-)
    Thanks!

    SvarSlett
  7. Å kor spennende :-)

    Takke takk foresten fortråden som kom i posten :)
    Det var koselig

    smil fra monika

    SvarSlett