26. oktober 2008

føtter i oktober :: october’s feet

365 :: 25.10 - feet : føtter {lørdag}

Siste føtter-bilde fra meg denne uka:
Middag hos mor og far med fyr på gaspeisen.
Der står den gamle vedkassa (nå aviskasse) etter mine besteforeldre. Kan tro vi bygde mange slott, veier og byer av den småvende vi fant der når vi var barn og i stort selskap!

Dette har vært en artig uka. Tenk hva bare et bilde av en fot/ et par føtter kan fortelle om oss:

  • sko + dagsformen, tid og påkledning.
  • inne eller ute, og på vei et sted?
  • transport og underlaget, – sykkel, trikk, grus, blader, vann, tre, fliser.
  • er kameraet med “overalt”, mest hjemme, mest inne denne uka?
  • pent vær, vått vær, friskt vær, innevære.
  • utfordring på strak arm og leker med kamera, motiv og innstillinger.

Jeg har fulgt blogger som “viste føtter” denne uka, – her er de jeg vet om som lekte med: lise (og familien), garn og pinner og… (nattugla), days lately, sols(tr)ikke (solveig), amandastrikkegal (abbehoppe), in my footsteps (kate), mianns, kari, wenche, elisabeth augusta, gudveig, hobbygåsa(tone), jordbær og piggtråd (@tone), ewa christine

Stor takk til alle som har lekt med!
Ny lekeuke i januar 2009: søndag 18. januar – lørdag 24. januar

For meg var det spesielt å få så mange nye bekjente på flickr som likte å leke med. Her er litt av bidragene*:
*) de som ikke syns, var sperret for flickrtoys og er det kanskje for deg

1. tsjoh, 2. Elisabeth Augusta, 3. mianns, 4. WencheOtlo, 5. Bagatell, 6. ~Merete, 7. abbehoppe, 8. osloann, 9. solgrim, 10. nattugla, 11. beateveian, 12. randiK, 13. strikkepinnerogandrepinne , 14. MagFly, 15. KariAspenes, 16. @tone, 17. ingwii, 18. ewachristine, 19. GudveigHN, 20. annekjor, 21. hobbygaasa

october feet :: føtter i oktober

Thanks to you who played along this week, taking photos of your feet!
It has been a great week to see all the settings, the weather, the grounds, when one use its camera the most… so many stories to be told just by pointing our camera towards our feet.

Next week to play again, I’ve set to 2009: 18.- 24. of January.

Above is a lot of links to friends over at flickr who played along, and blog-friends who wrote about their feet as they showed up in a photo.

7 kommentarer:

  1. Anonym9:17 a.m.

    Jeg og skal være med......skal bare få overført bildene fra kamera etter en uke på ferie.

    SvarSlett
  2. hej Merete

    Tak for en sjov uge, der har været mange AHA oplevelser med camera og fødder ;-)
    Kate

    SvarSlett
  3. Tusen takk for at du lot oss leke med! :)

    SvarSlett
  4. Veldig kjekt at dere var med, Kate og Bea!
    Fikk ikke med meg bloggen din, Bea, så der koser jeg meg nå :-)

    Anne, - artig at du tenkte "føtter" på ferietur! Fine bilder :-)

    SvarSlett
  5. Anonym1:34 p.m.

    takk for leken :)

    SvarSlett
  6. Kjempeartig blogg. Her har jeg mye å lære. Flink er du!!

    SvarSlett
  7. Nå ble jeg inspirert til en tekst: Oktober føtter, november røtter.....

    SvarSlett