7. februar 2010

søndagstur :: sunday’s outing

Finværet strålte, og vi smørte matpakker og pakket litt varmt i sekken.
Ut på tur, retning Mostranda og Verdens Enda på Tjøme.

winter :: vinter

Mor lot seg bite av foto-basillen og dokumentere masse, mens far inspiserte forholdene og snøformasjoner på området.

cross country skiing : skispor

Noen valgte ski denne dagen, – veldig forståelig. Når er det slike dager med skiføre ytterst i havgapet på Tjøme?

close up :: nærbilde

Godt gjemt inni kroken i påvente av en ny sommersesong, står eskimomannen og reklamerer for kronesisen. Isen vi får se nå, er heller den som dekker fjorden og er metertykk der fiskebåtene ellers går inn og ut.

dream of summer :: sommerdrøm seaside :: verdens endeseaside :: verdens ende (faerder)

Vi kunne se helt til Færder fyr, så klart var det.

Flere enn oss var ute på tur i finværet. Mye folk ute og gikk. Det så nesten ut som på en godværsdag på sommeren, mente søsteren.

seaside :: verdens ende

Sist et forsinket bidrag til forrige ukes mandagstema: Liten + stor.
To søstre som fotograferer ivrig, en liten og en stor, men egentlig ganske så nærme i både alder og høyde i disse dager.

shadows :: skygger

* mandagstema :: liten + stor
* turistforeningen :: kom deg ut-dagen 7.februar

4 kommentarer:

  1. Nydelig bilder! *sikle* Nå angrer jeg litt på at vi ikke var på Godset i helgen.....

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder. Det er rart å se et så typisk sommersted i vinterskrud. Når jeg ser bildene dine så glemmer jeg nesten at jeg lengter etter våren.
    PS. Jeg har forresten flyttet bloggen min, men det er fortsatt Annes Hule.

    SvarSlett
  3. ...og tuuusen takk for tulipanene og koselig ord!

    SvarSlett
  4. Vakkert vakkert.. Rart at snø som er så upraktisk, kaldt og arbeidskrevende kan være så vakkert.. Men det er kanskje det som må til for at vi ikke skal gjøre som trekkfuglene...

    SvarSlett