20. februar 2010

stoffbiter :: fabric scraps

Forrige fredag skrev jeg om strikketanker og sytanker under OL-dekningen. Det tar tid å fordøye arbeidshelger, så først onsdag fant jeg fram de rette biter til ett moderat sømprosjekt.

blue moon :: blå måne #1

Mens Tora Berger jobbet psykisk i sporet og traff blink på skyteskiva, kuttet jeg meg gjennom et par poser med små skatter. Linjalen "Easy Dresden" (EZ + fra "Quiltefryd" i Tønsberg) gjorde jobben lett. 

Heia Tora! Heia meg!
Og heia Marit Bjørgen, Emil Hegle Svendsen og Ole Einar Bjørndalen!

blue moon :: blå måne #3

Lørdag mens vi mimret over Aksel Lund Svindals seier i super-G, og filosoferte litt over Marit Bjørgen som vinner, men som drukner i skistøvler som ikke sikkes langt nok fram i foto-finishen, lånte jeg mors maskin og sydde noen av torsdagens biter sammen.

Mens reprisen gitt på curling-guttas innsats mot Kina, og deretter starten på kveldens sendinger og ny curling-omgang mellom Norge og Danmark, sydde jeg kvarte kakeskiver til blå bakgrunn (og beundret buksene).

blue moon :: blå måne #2

Lørdagskvelden kan igjen bli tøff, for det krever virkelig sin mann/ kvinne å holde seg våken utover i sportsøvelsene. Blir det medaljer, tro?
En kan jo håpe at det blir noen blå måner over tid også.

* curling-guttas "klovnebukser", - vil du kjøpe en? (via sol-guru)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar