15. desember 2010

gåtur { 14 } wandering

Mandag gikk vi ikke til byen.

Vi tok bilen og parkerte, la på penger og studerte ikke lappen så veldig. Ikke før den ble lagt i vinduet.

parking ticket :: parkeringslapp

Se den lappen! God timing. Skulle tro det var helt, helt med vilje.

Vandreturer er det beste som finnes. Kulda og glatt eller sørpete føre, og iblant en regnstorm eller to, gjør nok til at jeg tar det litt rolig og stikker nesa mer forsiktig ut, men jeg vet at ut på tur er trim for både kropp og sjel.#14 :: walk :: gåturDerfor er det ekstra teit når sola skinner, temperaturen sier minimalt med kulde,og alt en får fokusert på der og da, er skyggeleken på stueveggen.

shaddows :: skygger steps :: skritt

Da flytter man fokuset over på de gode stunder og tar gleden når den kommer. Som seint på kvelden eller tidlig neste morgen.

Fotolyset finnes bare man har et stødig stativ og en fotoapparat som er villig til å bruke lysmåler og en lar blenderåpning og lukkertid få den tid de trenger.

lights :: lys

window :: vindu

Ikke mitt vindu, men “min” hjertelighets-stuevegg også.

snow :: snø wandering :: tursko

Jeg “må” fokusere på føttene i tillegg. Det er noe med minnen fra hvor jeg går akkurat den dagen. Tror det har noe med at jeg ser litt etter hvor føttene mine går/ er plantet, og ikke bare har blikket rettet framover?

Når jeg senere ser disse teite bildene av føttene mine, eller andres ut fra hvem jeg er sammen med, så husker jeg så mye mer av opplevelsene.

Å ta selvportrett av føtter er også mye mindre skummelt enn å rette linsen direkte mot ansiktet. Kunne jo hende jeg hadde glemt å gre håret akkurat den dagen.

Det kommer til å bli en fotolek med føttene i januar i år også, så du kan jo tenke på om du vil være med?december :: #14 :: desember

Julia Cameron er en av mine favoritter, en mentor innefor skapergleden og å ha tro på seg selv som et skapende menneske. Hun har gitt ut boka “walking in this word” som jeg har hatt og har stor glede av. Å gå ut, bevege føtten, kan gjøre mye for skapergleden.

* dagens musikk :: the better shoes - acoustic alchemy/ positive thinking

Til tider er det godt å gå på vandring i nettverden. Takk for fine og nye opplevelser via de linkene dere delte med meg!

Siden fokuset var satt på “spill, så fikk jeg mange gode tips om både spill og hva en kan legge i tokningen av spill, – hurra!

:: flere desemberbloggere

* konvolutten for 13. desember har jeg tenkt å sende til marit (for det bestemte radomizeren enda en gang da jeg la inn bloggere og kommentarer fra 13. desember).

2 kommentarer:

  1. Det var pussig med den lappen/datoen ;-) og at du la merke til det og fikk tatt bilde - bravo! Blinkskudd!
    Koselig kveldsstemning med juletreet i snøen.

    SvarSlett
  2. Vandring er glede! Vandring i naturen gjev påfyll for kropp og sjel. Det å kunne vandre og la tankane fly fritt er fantastisk for då kan ein løyse mange flokar og kreative idear kjem lett. Turen er og pluss for kroppen;o) Å la augene vandre over eit vakkert landskap eller la dei vandre i bloggland og la seg inspirere er og balsam for sjela. Så for meg er vandring glede;o)

    SvarSlett