4. desember 2010

samling { 4 } together/ collection

Er du av dem som samler bevisst på noe spesielt?

#4 :: samling :: together/collection

Innimellom tror jeg at jeg kan kalle meg en samler av adresser til nettsteder.

På en merkelig måte blir rullgardinenmenyen under favorittfanen lengre og lengre, og mappene jeg la inn for å forminske lengden, åpner seg også med en lang nedoverliste.

Jeg prøver å avlaste favorittfanen litt, klipper og limer litt inn i readeren til google også, men i lengden har jeg spurt meg selv om det er så lurt? Det blir jo mye å få med seg der også.
Stopp en halv, - hva er det jeg egentlig driver med? Klager på samlingen min? Den jeg egenhendig har arkivert, jakter på bidrag til og har enormt glede av?

december :: #4 :: desember

Jeg tenker på at det ikke alltid er lett å følge opp besøkstradisjonen i det virkelig livet på utsiden av datamaskinen. Vi er travle i hverdagen og det er godt å komme hjem, vi har ulike grunner til at mobiliteten er redusert. Venner bor jo ikke alltid i nabohuset og kommer innom på en kaffekopp, - og da blir det magert med "utsmykning".

Joda, jeg vet at for noen tar det overhånd og alt det der. Men jeg har mer i tankene at internett-tilgang og de positive mulighetene som byr seg gjennom godt nettvett gir noen av oss muligheter for å få disse smykkeobjektene "inn i stua", kanskje på daglige besøk til en kaffekopp og en liten "prat" når signalene fyker gjennom digitale medier og laserkabler.

stash :: stoffsamling #1

Litt mer plass tar nok den andre store samlingen min. Den jeg til stadighet klapper på og kutter i. Fargerike, mønstrede, duse, enartede, - si en kategori og jeg skal vise deg en hyllemeter eller to.

Stofflappene er som venner jeg kan invitere til en fest og samle til et bilde. Til et smykke av samtaler og gode minner. Noen har allerede blitt en god, gammel venn og er vanskelig å gi slipp på, noen skulle jeg kanskje latt vær å invitere, men sammen beriker de hverandre og gjør at jeg fryder meg litt ekstra.

Det er ikke å stikke under en stol at jeg også har samlet meg mang en god venn gjennom denne stoffgalskapen og produksjonsmuligheten.
Og mange av de vennene, nært som fjernt, har kommet til meg via nettverden og opptrer også på min enorme rikholdige  linkliste.

Lapper kan brukes til så mangt, også i disse førjulstider.

{ lapperike juletrømper, - inspirasjon :: klikk-klikk }

  lises myke pakker og sånt no' :: ungenes julestrømper

 dill og dall og sånt :: budeiesømbumble beans inc :: christmas stockings

Jeg må jo si at det varmer hjertet at det er flere enn meg som tar med seg melkesjokoladen hjem fra butikken. Nettverden er fin sånn, - man finner fellesskap stadig vekk. Det er tydelig at den norske melkesjokoladen ikke bare er en favoritt innenlands, - dere sender den jo ut av landet til glede for de som bor der. Kjekt, tenker jeg. Vi får dele på godene.

* dagens musikk :: someone special - tim watson/ sunday afternoon

Har du noen nettsteder du gjerne besøker med en kaffekopp, eller nettvenner (blogger) du innviterer inn til en "prat"? 
I dag er det egentlig noen stofflapper i konvolutten, men jeg har sikret meg sånn at om du ikke er bitt av soffgalskapen kan få noe annet oppi så klart.

* gårsdagens konvolutt-trekning :: sivs skriblerier 

:: flere desemberbloggere

Linkmannen er her for de som føler for det.

5 kommentarer:

  1. Å dette var veldig kjent..... Mine mapper under favoritter er mange og listene lange. Stofflageret veks sjølv om eg brukar av det.... Bøker og blad eg kan hente inspirasjon frå er og blir mange....;o)
    Lista over kjekke bloggar på bloggen min blir lenger og lenger og eg svippar innom både den eine og den andre og lar meg inspirere. Då har eg ei god stund med kaffi- eller tekoppen ved sida av meg..;o)

    God laurdag!

    Solklem

    SvarSlett
  2. Jeg bruker ikke så mye tid ved pcen, men er ivrig på nyheter ved siden av kaffekoppen!

    SvarSlett
  3. Jeg samler ikke på noe for tiden... Jo, kanskje strikkeoppskrifter som jeg vet jeg innerst inne aldri kommer til å bruke... Spesielt oppskrifter på nisse og juleting...
    Men å strikke... Frister ikke:(

    SvarSlett
  4. Et lite innlegg i min blogg. Uhelbredelig samler :)

    SvarSlett
  5. Å samle er vel noe vi alle gjør i mer eller mindre grad. Selv er jeg ingen samler påstår jeg, men når jeg tenker meg om samler jeg på matoppskrifter. Stoff samler jeg ikke på, men jeg har skuffene fulle av det. Det er liksom ikke å samle for meg, det er en nødvendighet for å drive med lappehobbyen vår.

    SvarSlett