21. desember 2010

stjerner { 21 } stars

"En himmel full av stjerner…"

jul21-julestjerne

Nå er det ikke grønt gress og blå-blått hav vi ser, men den vintermørke himmelen med tusenvis av stjerner en klar kveld. Et fantastiskt skue og til å drømme seg bort i når man jakter på stjernebildene.

Jeg har sydd noen stjerner også, på samme måten som hjertene og "god jul".

jul21-stjerne2 jul21-stjerne

Det er mange fine sjerner som vi kan lage, og både ideene og veiledningene er mange. Jeg lar meg nok begeistre av de rene, de enkle i formen og de som lages av materialer som tiltaler meg.

Metallstjerner er fint, - enkle  i designet og med stil.

Mine favoritter er papirstjerner. Det er noe eget med formen og roen som senker seg når jeg sitter der og bretter dem

Men etter å ha sett de samme stjernene, bare i litt enklere utgave, har jeg satt sofftjerner på lista mi for neste år. Hvilke stoffer skal jeg velge, tro?

paper star :: papirstjerne

Heldigvis trenger vi ligge helt nede for å vende blikket mot stjernene. Har du gjort det i dag?

december :: #21 :: desember

* dagens musikk :: looking up - gregg karukas/ looking up

Har du en favorittsjerne, -på himmelen eller blandt julepynten din? Får vi se?

* konvolutten for 20, desember får jeg trekke i morgen, ikke sant?

:: flere desemberbloggere

5 kommentarer:

  1. BenteAS5:02 p.m.

    Nydelige om stjerner. Jeg bare elsker de hvite papirbrettestjernene, men klarer bare ikke lage dem selv. Det er helt fullstendig komplett umulig! Kan du tenke deg det? Jeg som klarer så mye annet av finurlige ting på hobbyfronten.

    Det er et av de små mysteriene i livet jeg enda ikke har funnet svar på....

    SvarSlett
  2. Den stjernen er flott! Jammen vil jeg forsøke å lage slike...både i stoff og papir.
    Kommer 'plutselig' tilbake med ny stjerne :-)

    SvarSlett
  3. Skjønne stjerner du har laget!! Jeg har prøvd mange ganger å lage sånn som den nederste stjerna.. men fikk det aldri til. De er SÅ fine!

    SvarSlett
  4. Nydelig stoffstjerne du hadde laget :-)

    SvarSlett
  5. Ifjor prøvde jef å brette slik stjerne som du viser at noen har laget i stoff!! Hjelp, det må vøre vanskelig..... Ha det fint!!AnneK:-)

    SvarSlett