7. januar 2011

se framover :: januar :: looking forward

Stadig nye visjoner for 2011 (les: tjue-elve).
Stadig tanker om at nyttårsforsetter er like dumt i år som i fjor.

Men uten framtidsvisjoner står en jo bare der: Skal en sveipe bakken med blikket for å vite hvor en står og slå rot der, eller skal en bare kaste blikk bakover og står fast i det gamle?

I år landet jeg på ord som lysegrønt - grønnere - grønt.
Som i at "håpet er lysegrønt", at det er "grønnere på den andre siden", og at det er jeg som er den som må få det til å "gro og bli grønt" der jeg er, for meg selv.

Så ingen store ord for året, ingen store tolkinger og utredinger.
Bare rett fram, enkelt og greit.

Framtidsvisjonene for 2011 består av de små skrittenes filosofi om at et skritt av gangen, uansett hvor lite, tar deg framover.
Om du vet hvilken retning du går i, selvsagt.

ps. Jeg skal også stoppe opp og lukte på blomstene være tilstede i øyeblikket, - jeg lover!

busstoppen :: Gutten på bussholderplassen, - i mørket og kulda, godt med snø og med ny vinterjakke.

tre ting å se fram til i januar

:: bruke kameraet

Fange hverdagsøyeblikket, øve kamerateknikker og komme seg ut på tur, - det ser jeg veldig fram til. Selvsagt er håpet å få knipset et øyeblikk hver dag og mosjonere vekk 10 kilo. Men her er det snakk om de små skrittene, og da må jo det å bare få fokusert kameralinsa på noe annet enn innsiden av herlighetene, gjøre veien kortere mot mål-håpet, ikke sant?

:: sygleder

Før jul startet jeg på gåtesømmen til bonnie, - bomullskulene. Fra sidelinja har jeg fulgt flere som har sydd seg framover, og sluttresultatet kan bli bra selv med mine farger og stoffvalget mitt.
Jeg ser fram til å få satt meg ved symaskinen og sy meg fram til løsningen, jeg også, selvom løsningen nå ikke er et mysterium lengre. Tenk at jeg endelig nærmer meg, med små skritt sting, et teppe for juletiden.

NQF har igjen utfordret sine medlemmer, og i år er det sort og hvitt som gjelder, ikke gult som i fjor. Litt grønt inni sirkelen, gjør seg, - og det passer jo godt med mine grønnfargede ord for året.

:: mer eller mindre

Jeg ser veldig fram til å reflektere over et par saker som den siste tiden har fordelt seg litt feil i forhold til mer eller mindre. Siden jeg garatert kunne vært med og kjempet om tittelen "utsettelsens mester 2010",  så handler det vel om at balansen har vært ustabil og vippet litt mer mot en side jeg gjerne skulle erstattet med noe helt annet?
Kanskje kodeordet for 2011 kunne vært "aksjon oppvask og storrengjøring"?

insp
* word 2011 :: ali edwards 2011 :: chrisitine cane 2009 :: lisa call 2011
* move more + eat less 2011 :: cathy : bits & pieces
* 1 bilde om dagen 2011 :: olava (sparket bak i år)
* roll, roll, cotton ball :: bonnie hunter
* circle of friends :: NQF + EQA's konkurranse 2011 (rull på siden)
* flaksing :: arkivet 2008

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar