27. august 2011

blått til lyst :: blue dreams

Da jeg var på quiltefestivalen i Birmingham i august, vandret jeg noen timer med Kate, – rart hvordan man kan knytt vennskap tvers gjennom eteren.

When we were at the Quilt Festival in Birmingham, I got to meet my internet friend Kate again.

Jellyroll

Vi kikket både på utstillinger og i butikker, men handlet lite. Det er jo så mye vi har i skap og skuffer hjemme. Lommeboka kjenner det også godt om for mange penger forsvinner ut.

Mens vi klappet på et par jellyrolls et sted, kom vi i snakk om at vi kunne jo bare skjære opp remser fra det vi hadde, – og straks kom ideen om et bytte.

As we walked around, looking at exhibitions and into the shops, we decided to swap jellyrolls cut from stash back home. One day I got a package in the mail from Denmark, and a beautiful roll of “blue dreams” became mine.

Jellyroll

En dag kom det pakke fra Danmark i posten. Der lå en lekker blå jellyroll, - “Blåt til lyst”. Bare ved å studere opprullingen kan en få kreative visjoner.
Er den ikke inspirerende?

Sigrun viste meg et teppe i sommer, – et stilig teppe-prosjekt laget fra jellyroll-remser. Hilde viste oss hvordan. På quiltelagsmøtet sist var det en som hadde sydd et slikt teppe, – og ja, det ble flott.

Sigrun showed me a quilt made by Hilde, – a fast and fun way to sew a quilt from strips. I’ve seen one at the last quilt guild meeting, too.

JellyrollJellyroll

Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg gjør videre med disse flotte blå remsene, men jeg har mange tanker. Rullen ligger framme så jeg får klappet litt på den mens tankene leker.

I haven’t decided yet on a project, but have many ideas floating around.
Kate gave me a postcard, and since I’m into the thought of the ocean these days, it felt as a sign.
(I cannot participate in the ocean challenge, but still, – the thought of it, is inspiring!)

Kate sendte også med et kjempestilig kort, og siden jeg er litt fiksert på “Havet” i disse dager, passet det veldig godt.
(Jeg kan ikke delta, men ideen er jo inspirerende for det!)Postcard

Dette var en god ide for meg, og jeg fikk også brukt en del fra eget lager da jeg kuttet til jellyrollen til Kate. I samme slengen kuttet jeg et sett med remser til meg selv, så nå har jeg en rull med blå remser og en rull med (mest) røde remser. 

insp
* in mye footsteps :: kate
sigruns jellyroll-teppe
* hildes quilt :: jellyroll quilt from hilde
* NQFs konkurranse 2012 :: hav
* moda bake shop :: jellyroll projects

2 kommentarer:

  1. Lekre blå tonar. Så gøy å gjere eit slikt bytte - merkast sikkert ikkje i stoffbunken, heller.
    Har tenkt å utfordre quiltelaget her til "Jelly Roll Race" ei syhelg. Det ser så gøy ut!
    http://www.youtube.com/watch?v=EomX7t7to_o

    SvarSlett
  2. Merete - to sjæle en tanke, på mit bord står en blå og en rød "Jelly Roll"

    Skal lige gå og "klappe" lidt på dem, før jeg går igang ;-)

    SvarSlett