11. mai 2006

Å følge en utfordring ~ To take a challenge

Jeg følger spent med på kreative innlegg i Whipup og har med glede fulgt utfordringene.

I dag leste jeg et innlegg som etterlyser deltagelse, - hvorfor er det ikke flere som tar utfordringene og deltar disse ukene? Ikke bare er det utfordringer, men det er premierte utfordringer. Er det en grunn, tro: premiene?
Jeg kan bare svare for meg selv og si at jeg beklaget stort at jeg har latt familie og sosialt samvær kommet foran deltagelsen. Og så en ti dagers ferie som opptok (og opptar!) hodet i fullt monn.

Men, - og her kommer hovedtanken min, - en skal ikke se for svart på at folk ikke deltar innenfor fristen. Vi er alle forskjellige, og de tre T-ene (Ting Tar Tid) er en vesentlig faktor: Ryktebørsen skal gå sine runder i Internettland, folk skal bygge opp mot til å delta, og for egen del sier det seg at å få en idè, starte opp og bli ferdig i tide preger mine prosjekter.

Jeg sloss for at barna skal få halve poeng på sine engelske gloser når de kan dem muntlig, men staver dem feil.
Akkurat i denne utfordrings-omgangen fra Whiplash skulle jeg ønske at det var en upremiert kategori for dem som kom på en god idè, men ikke fullførte, og for dem som fullførte som etternølere.
Jeg er nemlig sikker på at vi er flere enn meg her i Internettland som lar slike utfordringer sige inn, ta tak i hjernemaskineriet og få dreid hjulene rundt, men ikke tidsnok til å delta innen tidsfristen.

Jeg innrømmer gjerne at jeg er en av dem som har deltatt i mang en konkurranse og utfordring, - men rukket innenfor tidsfrist? Niks.

Nå kom jeg for seint hjem til å delta i uke 4's utfordring: chic to classic. I hvert fall slik jeg forstod den. Jeg hadde nok misforstått for uke 3... det hadde blitt et kreativ prosjekt, men kanskje jeg er glad for at jeg ikke deltok?.

Feil, - jeg er ikke glad for det, for jeg omfavner hver lille utfordring som dukker opp og gir kreativiteten et spark bak.

Nå er det også mange som gir oss utfordringer her i Internettland. Er det en vesentlig faktor? Har vi som vandrer i de kreative miljøer for mange utfordringer å velge mellom?
Kanskje.
Vi kan ikke delta i dem alle. Vi må velge.

Akkurat i dag velger jeg meg forriges utfordring i Whiplash:chic to classic.
Hvorfor?
Sommertempratur i mai kaller for et nytt skjørt slik at jeg får feiret varm luft rundt leggene:
Jeg har bestemt meg for å sy skjørt av en gammel ola-bukse og et friskt stoff fra "lageret".

starten på skjørt/ skirt - the start

I'm an anxious reader of the creative entries at Whipup and have with exitement followed the challenges.

I'm an excited reader of the creative entries at Whipup and have with much joy followed

Today I read an entry that asked for more participants, - why isn't there more people who take the challenge and show their stuff these weeks? This time it's not only a challenge, it's a challenge with prizes. Is that a reason, though: The prizes?

I can only speak for my self when I say that I'm sorry for letting the family and time whit other people getting first priority last weekend.
And a ten days vacation which made (and still make!) my head fuller than fullest.

But, - and here comes my major point in this entry, - please do not feel too frustrated about people not participate in time for the deadline. We are all different, and the three Ts (Thing Takes Time) is a big factor: Rumors has to make it's way trough the grapevine also in Internet Land, people shall make up enough courage to participate, and speaking for myself, to get an idea, start and finish in time, is what it all boil downs to.

I fought with the school to let the kids get half a point if they new how to say the foreign world, but couldn't spell it right on the written test.
This time for the challenges at Whiplash I wish there had been a category without prizes for us/ those who found a great idea, but didn't finish in time, and for us/ those who are latecomers.

I'm pretty sure that there must be more than just me here in Internett Land who let the challenge trickle in, take hold of the brain machine and slowly turn the wheels around, but not fast enough to make it to the finishing line in time.

I'm one of them who participate in many a challenge, - but make it before the deadline? Nope.

My return back home made me too late to start thinking about week 4th's challenge:chic to classic as I see it. I think I misunderstood week 3, too... it had been a good creative project for me, but maybe I'm glad I didn't go for it?

Wrong, - I'm not happy about it, 'cause I embrace each and every creative challenge that comes around and gives the creativity a kick in the butt.

Right now there are many who gives us a creative challenge here in Internet land. Is there to many challenges around? Cannot that be a major factor why people cannot find time to participate?
We cannot participate in each and every one of them. We have to choose.

Today I choose to take last weeks challenge from Whiplash:chic to classic.
Why?
Summer temperature in May calls for a new skirt to let the warm air swirl around my legs.
I've decided to sew myself a skirt from an old pair of jeans and a piece of fabric in bright colors from my stash.

1 kommentar:

  1. Godt sagt! Eg rakk å vere med ein gong, men har "løyst" oppgåva kvar gong. Her er det som skulle vore mitt bidrag på "Chic to classic".

    Denne helga er oppgåva "Yarn". Har ein ide, men det spørs om eg får tid å lage den :-). God, kreativ helg!

    SvarSlett