17. mai 2006

Gratulerer med dagen!




17. mai bomst i anledning dagen: Gratulerer på nasjonaldagen!

Flowers for 17. of May: Congratulations!


Jeg har strøket buandskjorta og sølvet skoa er pusset. 
Nå venter jeg på finværet... men her bøtter det ned med noe pauser. 
Bunaden min er snart 30 år og like fin som da jeg fikk den til komfirmasjonen. 

Skal innrømme at den er sydd ut en gang eller to så jeg slipper å holde pusten og kan spise mange is denne dagen. 

Som barn hadde vi en konkurranse oss søsken imellom: hvem spiste flest is før vi kom fram til skolen og barnetoget? Det var bodet hele veien langsmed hovedgaten og vi gikk fra bod til bod og spise det vi orket mellom stoppene. 
Jeg kan ikke huske hvem som innhar rekorden, men at vi på det meste fikk i oss flere enn 10 iser hver, er ikke overdrevet :-) 
Hvor mange is er din rekord på denne dagen? 

flagg

I have ironed my shirt for my national costume, and both the silver and shoes are shined. 
Right now I'm waiting for the sun to come out... but here the rain comes pouring down. 
My national costume is almost 30 yrs old and is still as good looking as the day I got it. 

Have to admit that I've "grown" a bit at the waist since then, but now I do not have to hold my breath and can eat as many ice creams I want to! 

As I child my sisters and I had a competition on this day: Who managed to eat most ice cream cones before we reached the school and got in line for the children's parade?
 I cannot remember who have the record, but at the most we reached a number higher than 10...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar