31. mai 2006

Nytt av gammelt og forklær ~ New from old and aprons

Her er starten på mai utfordringa i tie on on, - en forkle av kitteltypen.  Jeg fant mønsteret i en gammel bok av Nina Ericson: "Klær!" fra 1983.
Jeg må ha kjøpt boka i mine unge dager som student i Trondheim.

Det er også en tjuvstart på "skapremoderniseringen" Wardrobe Refashion '06 fordi jeg bruker fra det jeg har på "lageret":
Det grønne stoffet er noe jeg har farga sjøl (og må minst være 3 år gammelt fordi jeg farget det før vi flyttet til Tønsberg).
Hovedstoffet til kittelen er en stor rest fra det jeg kjøpte for å trekke om voksiposen til gutten i 1993 (og den gang kunneman jo ikke kjøpe noe mindre enn 3 meter nå man fant et stoff man likte!?).
Fortsatt er jeg begeistret for det stoffet.
Men å brukte det til noe?
Vanskelig!

Kanskje det blir brukandes i en sommerlig kittel?
Eller lommetørklær?

Mai forkle/ tie one on og WR-'06

This is a late start on the May challenge from tie on on, - a smock kind of type apron. I found the pattern in an old book by Nina Ericson: "Klær!" (Clothing!) from 1983. 
I must have bought it in my younger days as a student.

It's also an early start on
Wardrobe Refashion '06 since I'm using what I have in my stash: 
The green fabric is one of my own dyed fabric (from at least 3 years back, before the move to Tonsberg).
The main fabric is a huge rest of a fabric I bought when I resewed the cover to the son's baby bag back in 1993 (and had to buy at least 3 m when I found a nice piece of fabric).
Still love that fabric, - but to use it?
Hard!

Might be useful as a summerly smock?
Or as handkerchiefs?

1 kommentar:

  1. Å den boka hadde jeg helt glemt! Nå er den funnet fram - og den er jammen fin. og så fikk jeg en ide...

    SvarSlett