5. juni 2006

Breast cancer: Pink Ribbon :: Rosa Sløyfe

How about working together towards the Pink Ribbon in October?

Members of my family has been touched by breast cancer, and two years ago I decided to do what I can do for breast cancer research.
And today is my birthday and I started to think about how much I love to have my family around.

I'll point you to a known Norwegian reporter so you can see what she made and put up for an auction last year.
And then donated the money (quite a lot) to the cancer foundation in Norway.

These two past years I've been part of the Pink Auction" , via Livejournal, for "a donation to further the cause of breast cancer research".

Last year the Norwegian cancer foundation did a great job in front of and in October.
They will do so this fall of 2006, too.
It makes it easier for a Norwegian to do something for the cause.

This year I've decided to make a lap quilt, using my own design and pattern.
(Feel free to join me in making the same quilt, - I'll share the pattern!)
The finished quilt will then, in some way, be put up for auction in October.

The calendar tells me that a start around August 15. and then working towards the first or middle of October, will be good.

This small quilt I made the day my sister got "thumbs up" at her check after a year.
(I've written about it in my old journal twice.)

breast cancer: pink ribbon :: rosa sløyfe  

Jeg laget en liten quilt den dagen søsteren fikk "tommelen opp" på ett års sjekken.
(Jeg har skrevet om dette arbeidet i den gamle engelske journalen min to ganger.)  

Familiemedlemmer som har blitt rammer, har skjerpet min innsats for at færre kvinner/ familier skal oppleve brystkreft.
Og i dag har jeg 'bursdag og har tenkt mye over hvor glad jeg er for at jeg har familien min rundt meg, i hverdag og til fest.

Er det er aktuelt å dra i gang et "Rosa sløyfe" samarbeid?

I fjor tok programlederen i Puls og strikket/ tovet saker som så ble auksjonert bort på qxl.Det kom faktisk inn en god del penger :-)

Jeg vært med på en "Pink Auction" på nettet, via Livejournal, de to siste årene.
Pengene har der også vært donert til brystkreft-saken.

Kreftforeningen tro skikkelig i gang sist høst, og man kunne delta mer synlig i Norge også.
De kommer til å stå på til høsten 2006 også.

Så i år har jeg bestemt meg for å sy et lappeteppe/ en quilt av størrelsen "sofateppe" etter egen ide og mønster, - jeg deler gjerne!.
Og så auksjonere det bort på en eller annen måte.
Kanskje noe lignende Anbjørg Sætre Håtun gjorde?

Aktuell oppstartsdato ca. 15. august og framover mot starten/ midten av oktober.

4 kommentarer:

  1. Anonym1:59 p.m.

    jeg er med merete. om det blir med ditt mønster eller noe annet vites ikke akkurat nå.
    fortsatt god bursdag.

    SvarSlett
  2. Vi burde greie å få til noko slikt! ...og ikkje minst få litt publisistet rundt det. Så lenge eg slepp å quilte skal eg gjerne levere både vesker, smykker og kosedyr.

    SvarSlett
  3. Anonym8:32 a.m.

    Dette hørtes kjempebra ut. Skal nok klare å lage noe som kan auksjoneres bort. Tusen takk for en hyggelig stund i bloggen din, virkelig koselig.

    SvarSlett
  4. » International Trial Of Novel Breast Cancer Drug
    14/12/06 07:03 from Breast cancer blog from medicineworld.org
    -------------------------------------------------------------
    A clinical trial of a new targeted breast cancer drug, led by
    physicians at Massachusetts General Hospital (MGH) Cancer
    Center, has begun enrolling patients. The TEACH (Tykerb
    Evaluation After CHemotherapy) trial will investigate ...


    For useful content on breast cancer awareness prevention tips, breast cancer rate statistics and gift giving for breast cancer: check
    the url is http://breast-cancer1.com

    SvarSlett