20. juni 2006

spt: pop art week 3 :: uke 3


"To drink or not to drink Milk, - that's the question."

"Å drikke eller ikke drikke melk, - det er spørsmålet."

spt: june pop art #3 :: juni pop art #3

Made in Paint Shop Pro X with brushes made from the decor and labels on the packages of Norwegian low fat milk (pink flower)/ sour milk (blue leaves).
Satt sammen i Paint Shop Pro X med "koster" laget etter dekor og merking på kartongene til lettmelk (rosa blomst) og surmelk (blåe blader).

I've been trying to understand the meaning of "pop art".
Or what the spt challenge is all about this month , - June.

I seem to not really "get" it, - are we to take our portrait as a kind of "meeting" with our time's society, - the labels and the faces of this time?
Or is it about separating colors to make the photos more "pop" out on the screen, - manipulating the photos and play with the colors and the shapes of this time?
Or is it a mix?

I see so many different "anvers" among the portraits for the weeks and decided to explore some my self.
Searching for popart icons gave me  amwp's tutorials on pop art.

spt

Jeg har prøvd å tolke hva som ligger i selve begrepet "pop art".
Eller hva
spt utfordringen egentlig går ut på denne måneden,  - Juni.

Jeg får liksom ikke ordentlig "tak" i begrepet, - er det meningen at portrettene skal skildre vårt møte med tidens samfunn, - merkevarene og "ansiktene" akkurat her og nå?
Eller handler det om å finne fram til farger i bildet som "står" ut på skjermen, - bildemanipulering og lek med farger og former/ fasonger fra vår tid?
Eller er det en blanding?

Jeg ser så mange "svar" blandt portrettene for disse ukene og bestemte meg for å lete litt på egen hånd.
På jakt etter "popart + icons" fikk jeg treff på
amwp pop art serie.


credit :: kredit :
blue/ amwp  - tutorials on pop art  (1-i, 1-ii, 2 and 3)  use of and making of brushes, textures, filters.... and more :: og mer! 

~ ~ ~ 
my two pic this week :: mine to valg denne uka:

(
just have to wait for that one :: må bare vente litt på de der)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar