25. juni 2006

studio friday: family treasures :: familie skatter

My family treasures are not a "thing" that I can point at and say: "This is what I cherish the most here in my studio."

My treasures is what I have inherited of joy and playfulness when I create.

It is the techniques they've thought me during childhood years:
- knitting
- sewing by hand and machine
- stringing of beads and pearls
- love for and the inspiring that lies in the nature
- make do and create

It is the courage to start on a new adventure with every new project.
And in all the support and pushing, when needed, to teach myself new techniques and create from them.

The greatest treasure lies in what I create every day, - in the memory of what have been and what I've learned.

studio friday: family treasures :: familie skatter

Mine familieskatter er ikke en "ting" jeg kan peke på og si: "Dette er en sak jeg setter størst pris her hvor jeg lager ting."

Mine skatter er skapergleden og leken i skaperøyeblikket.

Skatten finnes i teknikkene de lærte meg i barneårene:
- å strikke
- å sy for hånd og på maskin
- å træ perlekjeder
- å sette pris på naturen og inspirasjonen som finnes der
- å gjøre bruk av det en har og skape noe nytt

Den finnes i å tørre og legge ut på nye eventyr for hvert prosjekt.
Og i all støtte og motivering, når det har vært på sin plass, til å lære nytt og så skape nytt fra dem.

Den største skatten ligger i det jeg skaper hver dag, - i minnet om det som har vært og det jeg har lært av min familie.

StudioFriday

This weeks challenge :: Denne ukas oppgave.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar