2. juni 2006

Studo Friday: Space :: Rom

Space: "What consumes your creative space?  Tell us about those infringements."

My space. My creative space.
And things that consumes my space.

Can you say the things steal your creative energy?
Take the energy away from creating and make you loose your force to create?

My mess, my clutter do that to me.

Not when I'm right in the flow, creating, - my messiness is good then.

But if I go away without decluttering, throwing away the useless leftovers from creating, turning my back to a overflowing desk,
leaving the room without putting anything back in their right places?
That's asking for loss of energy the next time I return to the room.

I'm learning.
To make room for my creativity I need a better organized space.

And the things that consumes my space will do me good.

Studio Friday june #1: space :: rom

Rom: "Hva spiser opp plassen i ditt kreative rom?  Fortell oss om disse fornærmelsene/ krenkelsene."

Mitt rom. Mitt kreative rom.
Og saker som opptar plass i rommet.

Kan du si at sakene stjeler din kreative energi?
Forflytter energien vekk fra skapelsesprosessen og får deg til å miste lysten på å være kreativ?

Min uorden, mitt rot gjør det mot meg.

Ikke der og da i øyeblikket, kreativ og skapende, - da er mitt rot og uorden av det gode.

Men hvis jeg går uten å rydde, lar ubrukbare rester ligge igjen, snur ryggen til en overfylt arbeidsbenk, forlater rommet ute å sette en ting tilbake på plass?
Det er å be om at skapergleden forsvinner neste gang jeg kommer inn i rommet.

Jeg lærer.
Skal kreativiteten få plass i rommet så trenger jeg system og orden.

Og sakene som opptar plass i rommet gir meg glede,  - skaperglede.

studio friday: space

Take a look at other artists and what they say about space.
Ta en kikk på de andre kreative og hva de sier om rom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar