3. september 2006

Quilteshop tour :: I quiltebutikken : Meretes Lille Ateliè

For a long time it was my intention to blog about this great quilt shop: Meretes Lille Ateliè.
Meet the owner, - Merete Nybro Berg.

Lenge har jeg hatt på planen å skrive om denne flotte quiltebutikken i Grimstad: Meretes Lille Ateliè.
Hils på eieren, - Merete Nybro Berg.


Merete bak disken/ behind the counter

You don't have to go far from the door before you realize that this is a shop that knows what its customers like.

Du trenger ikke gå mange skritt innenfor døren før du skjønner at butikken vet hvordan vi kunder vil ha det.

Velcom! :: velkommen!

I love to spend time looking at and feeling the fabric, playing with the thoughts of all the quilts I am to sew in the nearest future. Like me friends in the shop do.

Jeg glemmer tiden når jeg fabulerer om alle de quiltene jeg skal sy i nær fremtid, - og står der med kulerunne øyne og klapper på stoff og småsaker. Akkurat som mine venner gjør når de er i butikken.


fabtics all around :: stoffer overalt

...for you will of course bump into some of your friends :-)

... for du treffer selvfølgelig på gode venner mens du er der, - hei, Anita!

Hi :: hei, Anita!

Merete har egen side på nettet, og nå ligger høstens kurskatalog ute.
Har du sett at de har quiltecafè på fredagene?

Merete has her own website, and now the classes for the fall is up.
Did you know that there's even a quiltcafè on fridays?
(Sorry, only in Norwegian.)