29. oktober 2006

Studio Friday : my collection(s) :: min (ymse) samling


tools :: verktøy 

This is part of my ongoing collection, - useful items to have nearby when I create.
The scissors are from my grandmother. It used to have its home in the kitchen drawer when I grew up. 
Now helping me cutting hearts and stars from tin cans.

The tin (what's left of it here) is from the class last Saturday.
We cut hearts from this lovely red coke tin.

I didn't bring any tins with me and had to stop as soon as the stores opened at nine.
I went strait for the soda and beer section in the store, grabbing a coke and a beer tin before heading for the counter.
Must have looked odd to them when I  ran over to the  road's side, opened the beer tin and poured it all out...
Like on a mission or something.

What's a girl got to do to keep her collection up to date?
The beer tin was such a lovely green.




Dette er deler av min stadig økende/ minskende samling av brukbare saker å ha i nærheten når jeg holder på med mitt.
Saksen er fra mormoren min. Den pleide å ligge i kjøkkenskuffen da jeg vokste opp.
Nå er den et hendig verktøy når hjerter og stjerner skal klippes ut av bokser.

Boksen (det som er igjen av den) er fra kurset sist lørdag.
Vi klippet ut hjerter fra denne nydelig røde boksen.

Jeg fikk ikke tatt med meg bokser hjemmefra og måtte stopp på veien til kurset så fort butikkene åpnet klokka ni.
Jeg tok strake veien til hyllemeterne med brus og øl, tok kjapt med meg en brusboks og ølboks før jeg siktet meg inn på kassa.
Må ha sett ganske snålt ut når det første jeg gjorde ute av butikken, var å helle ølet ut i veikanten.
Som om jeg var på et oppdrag eller noe sånt.

Ja, hva gjør ikke vi jenter for å holde samlingen oppdatert?
Ølboksen hadde en slik nydelig grønn farge.

~ *  ~

Studio Friday, October 27th: my collection(s) by Silvia
Studio Friday, 27. oktober: min (ymse) samling, - Silvia. 

3 kommentarer:

  1. Anonym7:20 p.m.

    I think my grandmother had the exact same kind of scissors! I remember the red paint worn off the handles just like on yours. I remember thinking they were much friendlier looking than my mother's pair, which were similar but had black paint on the handles.

    SvarSlett
  2. Anonym8:18 p.m.

    Thank you for bringing these empty tins to your class. I was one of them who could try your grandmothers scissor on a Coke tin. It was fun!

    SvarSlett
  3. What a funny story, emptying the cans on the roadside!
    Those scissors look familiar to me too, did all Mothers have some like that?
    I have my Father's old paintbrush hanging in my room, which he used to paint our walls with.
    Treasures!

    SvarSlett