2. november 2006

linus 2 : knitting :: strikking pågår

So I decided to go for this hat for the the Linus-hat/ X-mas along that Siw started over here:
a green hat with ear flaps, - and a kind of cable twist?



I got an idea of how I'd like the pattern on my hat, - like what Gumperina knitted on her socks after seeing the sock pattern from Hello Yarn .

Så jeg bestemte meg for å strikke denne hatten som kan passe til årets julekalender , Linus i Svingen, startet av SiwHobbyboden:
en grønn lue med ørelapper, - og en type flettestrikk?
Jeg fikk for meg at mønsterstikken kunne ligne på hva
Gumperina strikket på sine sokker etter inspirasjon fra sokkemønsteret hos Hello Yarn .



I did try my knitting skills on the yarn I bought before last weekend.
The hat, after several times of ripping, turned out the way I wanted it to be, - maybe a little to tight?
There's a lot of stretch in this pattern.
So more yarn and a new start.
I went for a greener color on the yarn, more like in the picture, and am a happy knitter at the moment.

No. You cannot see how far I've gotten. Or what the other hat looked like.
It's supposed to be a surprise when the along is over.



Jeg har virkelig testet strikkeferdighetene på det garnet jeg kjøpe rett før forrige helg.
Lua, etter x antall opprekkinger, ble sånn som jeg forestilte meg den, - kanskje litt trang?
Det er temmelig mye strekk/ krymp i dette mønsteret.
Mer garn og en ny, frisk start.
Jeg plukket med meg grønnere garnnøster, mer som på bildet, og strikker fornøyd på lua akkurat nå.

Nei. Du får ikke se hvor langt jeg har kommet.
Eller hvordan den andre lua ser ut.
Det skal forbli en hemmelighet til strikkeprosjektet er over.

2 kommentarer:

  1. Anonym2:25 p.m.

    Ser nydelig ut det mønsteret Merete! Har ikke sett i posten i dag. Gir deg et vink. God helg til deg :-)

    SvarSlett
  2. Fant akkuratt bloggen din. Masse spennende å lese/se på.
    "Jul i Svingen"-along hørtes spennende ut. Her har vi tidligere sett masse på Linus og gleder oss til desember.

    SvarSlett