27. november 2006

spc: nov #1 glam :: nov #1 glam

Glamorous, - me? No way!
I’m the girl who still feels most comfortable in jeans and t-shirts, close to a playground where I do not have to pay attention to what I’m wearing or my looks.
Dirty spots, - who cares? I can wash my clothes and take a shower. Good as new.

But with silky tops, nice skirts, high heels, makeup and bold and shiny jewellery, I have to be careful where I put my feet, take care and look where to sit down, and be more like a fancy woman than a girl running around with pigtails (or short hair).

In my closet and drawers are signs of that glam girl. How come? At times, like close to this time of year, I might dress up. Do you like my new earpieces?

spc: nov #1 glam :: nov #1 glam

Glamorøs, - jeg? Ikke tale om!
Jeg er jenta som føler seg mest hjemme i olabukse og t-skjorter, i nærheten av en lekeplass der jeg ikke må ta hensyn til hva jeg har på meg eller hvordan jeg ser ut.
Litt skitt her og der, - hvem bryr seg? Jeg kan putte tøyet i vaskemaskinen og ta en dusj. God som ny.

Men med silkemyke topper, pene skjørt, høye hæler, sminke og store, skinnende smykker på, må jeg være mer forsiktig med hvor jeg plasserer bena, ta mer hensyn og vite hvor jeg setter meg ned, og være mer glitrende enn ei lita jente som løper rundt med musefletter (eller kort hår).

I skuffer og skap er der likevel tegn på den glamorøse damen. Hvordan har det seg? På visse tider av året, sånn som nå, hender det at jeg staser meg opp. Liker du den nye ørepynten min?

spc - take a look at the glam people :: kikk på glamorøse folk