17. januar 2007

lab555: declutter :: rydde #1

Prosjekt #2: 15 minutters rydding på arbeidsrommet.

Jeg bestemte meg for å bruke stoppeklokka, satte den på ringing etter 15 minutter og konsentrerte meg om en sak: trådsnellene.
Først måtte jeg samle litt her og der rundt i huset. Har nå hatt på følelsen at en slik opprydding er på sin plass siden jeg manglet en viss oversikt og ikke helt hadde kontrollen på hvor mange og ulike trådsneller jeg er eier av for øyeblikket.

Mens jeg stod er og surret tråd tilbake på spolen og tittet på alle de fine og lekre fargene, begynte jeg å kjenne meg glad for dette prosjektet.
Det kjentes godt å sortere og legge tilbake på plass, se hvajeg har samlet her og der, få en viss oversikt og et rent og ryddig arbeidsrom for lek og skapende aktivitet der alt er lett tilgjengelig.

Jeg kommer til å møte opp i morgen også, med tidsuret satt på 15 minutter.
Flott!

lab555: sewing treads :: sytråd

Project #2: 15 minutes clean-up in the studio.

I decided to set my timer for 15 minutes and concentrate on a small area in my studio: the treads.
At first I had to collect some around the house. Wanted to do that for some time now, since I no longer really knew how much and what kind of treads I had in my collection.

While winding some thread back on the spool and looking at all the bright and wonderful colors, I started to feel happy about the whole thing.
It's good to sort and put back small items, see what I have here and there, get an overview in the studio and a clean, tidy space to play and create, with easy access to everything.

I'll be showing up at the studio tomorrow, too, with my timer set on 15 minutes.
Great!

2 kommentarer:

  1. Very good going with your 15 minutes Merete :-) We know how much 15 minutes a day means, right ?

    SvarSlett
  2. Så morsom ide. Du gjør jo rydding til en "lek". Stilig :)

    SvarSlett