16. mai 2007

(spc) shopping :: handel

spc : may #3 : street life :: gateliv

I went shopping on a busy Saturday and the mall was crowded!
Can you see that in my photo?
Nope.

Right when I pushed the button, only these ladies walked by.
The one standing next to the hair dresser's door, looking at me taking the shot, told me that I was not allowed to take any photos inside the mall.
One shot will do, then.

Lørdag er en travel handledag, som oftest, og det slo ikke feil sist lørdag heller!
Ser du det i bildet mitt?
Niks.
Akkurat da jeg presset knappen, vandret disse damene forbi.
Dama i døra til frisøren, så på hva jeg gjorde, og fortalte kjekt at det var fotoforbud inne på senteret.
Nåvel, et bilde fikk jeg tatt.


new clothes :: #1 :: nytt tøy

Just as empty as my camera was of shots, was my bag with clothes I could care to bring home.
But in front of me, in the shop (where I returned a shirt for one that fit) was a lady in a spring-summer coat. The fabric was rough linen-type, light beige with black and dark brown spots/ roses on it.
I fell so totally in love, wanted to ask her where she bought it, but knew the cost the style wouldn't fit my wallet me.

So I went shopping in my stash when I came home.
It's been proved time after time what a good choice that is.
I'm making a pair of black linen pants for the national day, 17. of May, so I have something to wear next to my national costume.
The coat will not be ready for tomorrow, but now I can dream of a fancy coat for me in the future. The pattern is from 2004, a Burda special, so I'm all set to go.
But first: my pants.

Kameraet inneholdt like mange bilder som posen med klær jeg kom hjem med.
Men foran meg i køen der jeg returnerte en lite passende skjorte for en som passet meg bedre, stod en dame i en vårlig sommerjakke. Stoffet var en sorts røff, linaktig type med sorte og mørkebrune dotter/ roser.
Jeg falt pladask, holdt nesten på å spørre hvor hun hadde kjøpt den, men holdt tann for tunge da jeg så med en gang at den ville være for dyr for lommeboka fasongen ikke var min stil.


Handleturen ble lagt til lagerbeholdningen da jeg kom hjem.
Hvor mange ganger viser det seg at det er smartest?
Jeg holder på å sy meg et par med sorte linbukser til 17.mai (jada, ute i siste liten som vanlig). Er det regn, trenger jeg et alternativ til bunaden. Og denne buksa har stått lenge på programmet, så bare for 17. mai er den ikke.

Nå kommer ikke jakka til å være klar i morgen, men drømmen om en stilig kåpe kan settes på papiret. Mønsteret er allerede i hus, - et gammelt Burdahefte fra noen år tilbake.


Uansett: God 17.mai til dere alle!

2 kommentarer:

  1. Takk for gode ord i bloggen min. Jeg ting ordner seg nok til det beste etter hvert. Håper du får en fortsatt fin 17.Mai

    SvarSlett
  2. Anonym8:03 p.m.

    Fikk du virkelig kommentar om fotograferingen.. ja ja. Kanskje det ikke er lov !! Tror deg når du sier det var "crowded".

    Klem fra meg.

    SvarSlett