1. juli 2007

lukter :: to smell

Stafettpinnen ble gitt til meg: Denne gangen dreide det seg om "lukter".
Hvilke lukter er de første som jeg kommer på, sånn uten mye betenkningstid? Natur, hjem, nærhet, mennesker rundt meg. Det er mange lukter som treffer neseborene og legger igjen minner i hjernekamrene.

:: I was asked to tell about "my" smells.
What kind of smells mean something to me? There are so many to choose from, - in nature, at home, close by, people around me.


Men for meg havnet jeg på et par-tre av den banale sorten:
Morgenkaffen på hytta, i den "gamle" koppen som er helt lik en fra leid hybelliv i Trondheim og høyskolestudiet. Ekte kokekaffe og morgenkosen ved peisen.

:: But to me I setled onto a couple or three of the ordinary kind:
Morning coffee at the cabin, in the "old" cup that reminds me of the life as a student in Trodheim where these thrift store cups were in the cabinets when we moved into the room we rented. Real coffee from beans and close by the morning fire.

kaffe :: coffee

Hverdager hjemme starter med frukt.
Appelsinen skrelles og der kommer søtsyrlig lukt opp fra skjærebrettet.

:: Everyday life at home starts with fruits.
An orange gets peeled and sweetsour smell reaches my nose.

orange :: appelsin

Jeg "frukter" til frokost: her med med banan og grapefrukt. Og grønn te, selvfølgelig.

:: I have fruits for breakfast, - here with a banana and a grapefruit. And green tea, of course.
frokost :: breakfast

Morgenlukter preger enhver dag.
Takk for hintet om å tenke etter og sette pris på de små gleder i livet.

:: Morning's smells colors every day.
Thanks for bringing the though of these small pleasures to mind.


1 kommentar:

  1. The aroma of coffee is one of my "smells". I start the day with a cup of coffee and a banana!

    SvarSlett