15. august 2007

sokkestrikk og radioprogram

Jeg sitter og strikker på restesokkene for august, og i dag tok jeg meg tid til å høre på radioprogrammet med Betty42.
Det er sterkt, mange sannhetskorn om å leve mens en gjør det, ha tillit til seg sjøl og det en gjør/ vil gjøre her i livet, sanse de nære ting, - som morgenkaffen på trappen, folk en har kjært og unger her og nå.

socks :: august #1 :: sokker

Jeg strikker noen runder og filosoferer over livets mysteriummer. Om bakgrunnen for at vi er i gang med OktoberRosa.
Jeg strikker med grønt fra restekurven, ispedd beige og lilla, og ser striper bli til.
En til og en til.
I live og ikke bortgjømt eller tapt, - en rosa striperapport tar form i tankene:
En form for de som er med oss og som skal bli med oss videre bare vi finner bedre midler til å vinne over brystreften.



Radioprogrammet ble sendt 11. 08 -07 kl. 7:40 (klikk øverst i ruten til høyre)

A norwegian radioprogram and me knitting a pair of socks from leftovers while listening to it.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar