28. oktober 2007

smykkepynt :: embellishment

Innimellom blir jeg gående i sneglefart langsmed raden av bokser.
Joda, det er fristende innhold også, men fargene!
Jeg må vel være den eneste som kjøper en boks fordi det er så flott farge, eller mønster, på boksen?
pieces :: biter
Tømt og godt vasket klipper jeg dem opp.
Som flak er de lettere å ta vare på.
Jeg har en god saks etter min mormor, en skikkelig kjøkkensaks, og den klipper elegant i stykker boksen.
Flatene får tørke.

Her er noen oransje biter jeg ennå ikke er helt sikkert hvorpå hullet skal plasseres.
De er påtenkt et lite smykkeprosjekt.

På kjøkkenbenken står en nydelig turkisblå boks, - gleder meg!

~ Merete

Some days I’m like a snail walking by the tin cans with beer and soda.
Of course the content is tempting, but the colors!
I must be the only one who buys one because of the illuminating colors, or swirly patterns, on the can.

Emptied and given a thoroughly wash, they’re cut open.
As sheets they’re easier to store.
I have an old pair of scissors from my grandmother, a pair of real kitchen scissors, and they cut trough tin like butter.
The tin sheet has to dry.

Here are some orange pieces I’m not sure where I’ll place the hole into yet.
Right now the thought is to use them for a jewellery project.

On the kitchen counter there’s a beautiful blue tin can standing, - I can hardly wait!

4 kommentarer:

  1. Anonym7:34 p.m.

    hmmmm, ja nå lurer jeg på hva det skal bli, så klart. Du får stille nyskjerrigheten min snart *fnis*

    SvarSlett
  2. For en ide........jeg lager jo ikke smykker, men det går vel ann å bruke det på noe annet

    SvarSlett
  3. Marita : håper er å få det klart før oktober er over, men ingen hast allikevel.

    Wenche :: jeg har tidligere klippet hjerter og brukt som dekor/ effekt i quiltene mine.

    Ha en fin mandag, jenter!

    SvarSlett
  4. Anonym1:07 p.m.

    *ler*
    Ja, jag väntar fortfarande på vad som komma ska av dessa småbitar... katten också att man ska vara så nyfiken, när du håller oss på halster så, hihihi...
    Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som funderar o funderar... hjärtan är en sak, men dessa små, hm...

    SvarSlett