12. november 2007

nye sting i 2008 :: new stitches for 2008



Jeg skal være forsiktig med å love for mye, - jeg vet at jeg ramlet av både luer og julegaver for 2007. Selv broderinga mi, et sting hver uke, ble lagt på hylla 7-8 uker inn det nye året.

Men dette prosektet er nydelig og jeg må bare drømme om at kanskje en liten mulighet finnes der for meg.
Helen Stubbings tanker for teppet er jo nydelig: "Bare tenk over hvor mye bedre vi kan ha det her i verden om hver "sømmer" gjør en godhet for et annet menneske hver uke! En kan bare gjøre litt, men kvinner i fellesskap kan gjøre så mye!"

Nå har jeg surfet litt rundet, og i Helens egen blogg står det flere innlegg om sømmen på dette teppet, - i løse lapper og montert.

Kanskje flere liker ideen og prosjektet og kan tenke seg søm av dette?
ps. bildet er lånt herfra.

~ Merete

I found Helen Stubbings' quilt for 2008 and liked her thougts so much:
"Just think, if every stitcher did one nice thing per week what a ‘nicer’ place the world would be! One woman can do only so much but Women can do SO much!"

If you go over to her blog, you'll find a post with the quilt all in pieces, and one when it's all put together.

I'll probably not do each and every block, but I'm allowed to dream.
Maybe some others would like to
dream on with me?

2 kommentarer:

  1. Bloggen er logget på Bloglines......dette må en følge med på....spennende.......

    SvarSlett
  2. Oh Merete I am so glad you like my new pattern and project. It has been a large project but in the spirit of the whole thing, is well worth it I think. I cant wait to start sharing the journey in the new year. hugs from Australia, Helen

    SvarSlett