8. november 2007

nytt arbeidsrom :: new studio

Jeg har strevd ganske mye med å finne "min" plass i den nye leiligheten.
I dag falt liksom brikkene på plass og arbeidsrommet mitt tar form.

Får du ikke lyst til å sy et eller annet når du ser dette?
new :: studio # 3 ::  nytt
Stoffene her er de jeg begynte å organisere i den andre leiligheten. De har ligget pent slik i hver sin cd-skuff (fra Ikea), men ikke vært synlige før nå.
Magfly etterlyste de ferdige sorterte stoffene: Ble det ikke flott?

De som ser nøye på bildet, legger kanskje merke til at det er litt ekstra plass helt øverst? Jeg har visst (nesten) to bæreposer med butikkstoffer som skal få plass her, - en god del gult og mer batikk, tror jeg.
Utrolig hva en finner når en går igjennom rydder i sakene sine.
new :: studio # 1 ::  nytt new :: studio # 2 ::  nytt
Dette rommet så slik ut på prospektet fra selger.

Foran vinduet skal et bord stå, et arbeidsbord med plass for symaskinen og annet jeg har tenkt å jobbe på.
Jeg har et kjært kjøkkenbord som jeg tror vil passe, men kanskje det er lurere med en arbeidsplate mellom reolene?
Jeg er bare så redd for at en arbeidsplate vil riste for mye når jeg kjører full fart på symaskinen?

Jeg har fortsatt en del poser som må sees etter litt nøyere, et par hyller skal plasseres, to dører har ikke kommet på plass ennå, men akkurat nå har jeg fått det som skal være her på plass samtidig som unødvendige saker er ryddet ut.
Jeg liker ikke plastkassene som står oppå hylla. De skal også gåes gjennom og innholdet skal få fast plass bak dører og sammen med lignende saker.

I andre enden av dette smale rommet, er mitt "soverom". Jeg skal ikke sove på et "roterom", så derfor har jeg lagt sjela mi i å få til god orden og ro på arbeidsrommet. Der ventes fortsatt på en seng, et skap skal ut og noen andre skap inn.
Det får bli et annet kapittel.

Før soverommet mitt er klart for framvisning, så kan jeg vise dere hvordan mitt kontorhjørne tar form.
office corner :: kontorhjørne
Jeg liker denne arbeidsplassen, så nå byttes hyllene ut med hvitbeisede Ivarhyller for å skape mer helhet i stua. Hvitt er fortsatt fargen jeg har på beis og malebokser.

~ Merete

I've been working on getting my new home sortet out. Where shall everything go?
Today I finally found the solution to my studio, and here it is!
I love how the fabrics shouts out to me.

In front of the window is where my working table will be as soon as I get it. My old kitchen table will probably fit nicely.

I've also found my office corner in the living room.
The reol is now in white, waiting to be put back togheter.

I still have some bags and boxes to go through, but all that shall have a home in my studio part of my bedroom, is now here. And that feels nice.

9 kommentarer:

  1. Merete, det blir kjempeflott..

    SvarSlett
  2. Blir supert Merete. Gleder meg til å komme på besøk der. men nå er jeg her og trener og det er ikke så verst det heller ;-)

    SvarSlett
  3. Jeg får definitivt lyst til å sy når jeg ser de hyllene dine - så mange deilige farger på en
    gang! :-)

    SvarSlett
  4. Ser veldig inspirerande ut, men det spørs om du kjem deg i seng med like fristelsar?

    SvarSlett
  5. Wenche, - takk.
    Elisabeth Augusta, - vent til jeg får ekstrasengen. Så fint at treninge/ opphold er bra. Ser at du er på nett littegranne :-)
    Hilde C, - sterke farger, ja: hvor er de duse? Hm. Kanskje blandt de hjemmefargede?
    Magfly, - jo, jeg skal finne sengen: Må sove også! Dog at dette frister mer enn småslumring foran tv kan en jo håpe på?

    SvarSlett
  6. Hei, Mereten.
    Dette ble kjempeflott :-) Kanskje du nå kan ta mitt soverom også? Så systematisk, oversiktlig og praktisk. Vet iallefall hvem jeg skal spørre om konsulenthjelp.
    Klem søstern

    SvarSlett
  7. Gjett om jeg får lyst til å sy ja! Jeg setter vekk laptopen og finner fram symaskinen NÅ!
    I kveld håper jeg på å kunne oppdatere bloggen med noe fint som jeg har laget etter en liten bloggrunde på jakt etter inspirasjon nå i forrmiddag :)

    SvarSlett
  8. Jøss, det var "godte-hylle" det!

    SvarSlett
  9. Beate, - jeg stiller opp, vet du. Tar bare et bittelitte honorar i form av god pleie og noe på tallerkenen *glis*
    Tone, - heretter heter det ikke "lageret", men godtehylla!
    Gro, - så flott at du fant inspirasjon! *løper over og kikker*

    SvarSlett