5. januar 2008

dagelig foto :: photo of the day

Jeg har tatt skrittet fullt ut og er i gang med kameraet mitt hver dag.

På sikt håper jeg å observere mer hverdagsglede av den kreative sorten, men så langt er alt godt: Jeg har mye glede å feste til minnebarken og bare etter noen dager gir disse synbare bevisene meg sang i hjertet.

Jeg snublet rundt i bloggerverden og via Betty og Mette havnet jeg her.
Skal si at mine tankeord ble satt på trykk, - herved gitt videre til dere:

6. Bruk synlige påminnelser
Takknemlighet hindres ganske enkelt av to ting: glemsomhet og det å ikke tenke etter. Lag en form for påminnelse som hjelper deg å huske på å være takknemlig. Det kan være en gul klistrelapp, en gjenstand hjemme hos deg eller en person som dulter til litt nå og da.

~merete
almost empty :: 356/ 4 :: tomt snart

I've put up a photoblog and use my camera every day.

In the long run I hope to observe more of my daily creative joy, but so far so good: There are lots of happy moments to make my heart sing.

I found an article on the net that helped me put words to my thoughts.

6. Use visual reminders
Two big obstacles to being grateful are simply forgetting and failing to be mindful. So leave a note of some kind reminding you to be grateful. It could be a post-it, an object in your home or another person to nudge you occasionally.
Psylog: 10 Grateful steps to happiness

3 kommentarer:

  1. Jeg går alltid beriket ut av din blogg, Merete!
    Du er så flink til å sette ord på ting - og dele med andre.

    SvarSlett
  2. Takk, Torunn!
    Veldig hyggelig å få tilbakemelding på at du setter pris på at jeg deler på min måte :-)

    SvarSlett
  3. Hei Merete!

    Det er så hyggelig å lese bloggen din! Jeg ble glad for at du liker kimono stoffene! Jeg har også lurte litt på om det hadde vært lurt å bruke kimono stoffene til yo-yoer. Det vil være moro å følge med for å se hva du finner på.

    Det er mye å sette pris på og det er fint å bli minnet om å stoppe opp for å tenke og bli glad i det man har, det man får til og de man er glad i.

    SvarSlett