26. januar 2008

lørdag :: saturday

Når en vandrer rundt i bloggerland og snubler over innlegg her og der, så settes fokus litt på de nære ting. Det man har og kan få lov til å gjøre i hverdagen, - hverdagslykken.

Lørdag morgen, tidlig, og jeg har nålet sammen bakstykket til forstykket sammen med kaffen i koppen.

barcelona #1.6

Når jeg ønsker en avslutning slik som denne (der kanten på framsiden er bevart) kutter jeg til vatten slik at den ligger et sømningsmonn innenfor kanten.
Bakstykket blir kuttet omtrent så stort som framsiden og deretter brettet innunder vatten, kant i kant.
Så er det bare å ta til med knappenåler, kanskje tråkle litt, og så sy til kanten med pene små sting for hånd.

barcelona #1.7

Fortsatt virrer 1000 tanker om quiltingen i hodet. Den ene forkastes til fordel for den andre, for så å bli plukket opp igjen og vurdert.
Når dagen kommer, vet jeg nok hva jeg skal gjøre.

Ha en fin helg!
~merete

This week in bloggerland has made me find joy in the small things and happiness every day. New Year has not been kind to all of my bloggerfriends, and I'm lucky to also share their strengths in time like this.

Saturday morning, an early riser, and I've already pinned the back to the front while drinking my first cup of coffee.

Still thinking and tossing the ideas for quilting, but when the time comes, I'm sure I know what to do.

Have nice weekend, everyone!

1 kommentar:

  1. Godmorgen du er også tidligt oppe og har gang i sytøjet, det samme her, men måtte lige se om der skete noget på nettet, du må ha en god weekend.

    SvarSlett