23. mai 2008

signatur :: signature

Amanda har lagt til signaturen sin i hver bloggpost og skriver at Tanya har lært henne det. Jeg tenkte det kunne være noe for oss som liker å signere quiltene våre?

Signaturen lages enkelt på en nettside, - signature website.

Tanya skriver (fritt oversatt av meg):
"Gå til bloggoversikten din ("oversikt" i blå feltet øverst).
Klikk på "innstillinger".  
Klikk så på "formatering" (tredje fanebrev).
Gå nedover på siden til boksen for maler (innleggsmal) og lim HTML-koden (den du fikk fra signature website siden) inn i boksen."

Klikk på knappen "lagre innstillinger".
Nå skal det dukke opp et bilde av signaturen din i hver nye bloggpost du lager på skrivebordet.

Hvis du heller vil legge signaturen din permanet inn i bloggmalen din ved hjelp av HTML (slik jeg har her) så har Blogging Basics101 en veiledning på det.

finally : #2 : endelig

Amanda put a signature in her blogposts and pointed me to Tanya. I thought it might be something for us who likes to sign our quilts?

The signature is made at the signature website.

Tanya writes:
"Go to the Settings tab and then click on the Formatting button. Scroll down to the Post Template box and paste the Html (that you made at the
signature website) into that box."

If you'd like to put a signature permanently into your template, using HTML as I've done, Blogging Basics101 has a tutorial.

3 kommentarer:

  1. Hei. Jeg har prøvd dette men får det ikke til. Ser at du nå viser til 2 linker, men jeg får opp det samme på begge. Skal det være slik? Ellers er jeg veldig glad for alt du deler med oss. Men det er vel min mangel datakunnskap som gjør at jeg ikke får dette til. Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  2. Og jeg ga avkall på signaturen da jeg begynte å bruke live-writer (som jeg har blitt veldig glad i - takk!). Kan jo legge den inn som bilde, men det blir ikke det samme. Det syns at det er et bilde... eller kanskje hvis jeg lager en ny...?

    SvarSlett
  3. Vil bare si tusen takk for bloggtipsene dine - de kommer veldig til nytte fra en som er fersk i bloggverdenen!

    SvarSlett