24. juli 2008

remser til teppe :: #3 :: strips for a quilt

del 3 av remseutfordringen :: part 3 of the strip challenge

strip challenge :: sailboat block :: remsesøm

Her er en av seilbåtene mamma har applikert til teppet.
Jeg sitter og syr remser, biter og trekanter omkring hjerter, foto som er overført til stoff og disse seilbåtene.

De skal monteres som remser først, eller rader om du vil. Dette er rad tre med de to hjertene i midten, et bilde på hver side, og så en blokk med seilbåter i ytterkant.

Jeg har ikke bilder av alle blokkene, - men jeg er ferdig med denne raden nå!

Nesten alle hjerteblokkene er klare som hel, stor blokk, - jeg antar at det blir 10 i tallet. Men vi får set etterhvert.
Et par-tre seilbåtene har jeg også fått ferdig som stor blokk, mens bildene har jeg bare såvidt begynt på. I dag står et bilde av en stor fin seilbåt for tur.strip challenge :: row three :: remsesøm

My mother handed me some sailboats and now I'm onto both heartblocks, blocks with sailboats and photos.
This will be row three of my strip challenge quilt.

mer å lese 
* Hannes remseutfordring :: strip challenge
* flickr: modern quilt along
* kim kight/ kmels flickr quilts & blog dioramarama

15 kommentarer:

  1. Åhhhh så flott dette blir. Nydelige motiv og farger. Også så hyggelig at du og mamma gjør det i sammen.

    SvarSlett
  2. Så spennende!
    Gleder meg til å se alle ti.
    God tur videre :-)

    SvarSlett
  3. Så koseligt!Kjekt når en kan sammarbeide med sin mor,av og til :) gleder meg til å se dette ferdig.

    SvarSlett
  4. Så vanvittig flott! Syr du på bestilling også? Du er kjempeflink!

    SvarSlett
  5. Hei dette blir lekkert ... gleder meg til og se slutt resultatet jeg da...kos deg...

    SvarSlett
  6. Spennende å følge framgangen i teppet ditt Merete.

    SvarSlett
  7. Har lagt en hilsen til deg i bloggen min:-)).

    SvarSlett
  8. Det blir virkelig vakkert Merete.

    SvarSlett
  9. Et virkelig spennende teppe. Gleder meg til å se det ferdig.

    PS. Det ligger noe til deg i bloggen min.

    SvarSlett
  10. Så fint da!!!

    SvarSlett
  11. Anonym9:01 p.m.

    å du så fint det ser ut! Tenk å ha et så flott teppe:-D

    SvarSlett
  12. Dette her er nydelig! Det er bestandig noe vakkert å se her!
    ~emily

    SvarSlett
  13. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  15. Tusne, tusen takk for hyggelig ord om denne quilten, jenter!
    Det motiverer godt i sommervarmen, - for teppet har nemlig en tidsfrist.
    God sommer til dere alle!

    SvarSlett