2. juli 2008

små gleder :: #1 :: small delights

dinner time :: middagstid

Utevære + sommer + varme:
Hva mer kan man ønske seg på denne årstiden?

Vi har vært mange fine grilldager kvelder hos Mannen, men ikke her.
I dag var første dagen da gutten og jeg inntok middag foran gangvinduet.
Solen er der bare knappe 3 timer på ettermiddagen/ kvelden midt på sommeren. Ikke mye når dagene består av langt flere sol-timer.
Men : Nydelig!

Vi må ta oss tid til å nyte disse dyrebare hverdagsøyeblikkene.
Og best av alt? De er gratis!          ~ Beate Veian

Søsteren tok seg en ettermiddagstur ut til våre foreldres sommerparadis:
Mostranda på Tjøme.
Halv ni sendte hun meg dette bildet fra "badeskjæret",  det som er for barn og "gamlinger" som ikke vasser så lett lengre... Andre "boller" i vår ungdomstid, ja!

Sommer, er du her?

VS: Hilsen fra skjæret:-)

Here comes the Sun!

Finally summer?
We are finding pleasures in the free delights of a dinner outside my window, for the first time this summer, and a late afternoon/ early evening at the beach where my parents have their summer paradise.

2 kommentarer:

  1. Heisann,kos at du likte meldingen min da. Også har du lånt bildet ser jeg :-)Men jeg er ingen gamling altså!tenk å kunne sitte på et sånt svaberg en sommerkveld og ha hele stranda for seg selv! Herlig! Og som sagt,det er fantastiske hverdagsopplevelser å ta frem i minnebanken når ting butter litt.Også er de jo helt gratis, da. STOOOOR klem til deg fra meg.

    SvarSlett
  2. Beate, - måtte jo låne bildet :-)
    Nei, du er vel ingen "gamling", det er bare "andre" som nærmer seg 50 før deg... og så har det vel noe med hvor det sosiale selskap befinner seg med barn og mus og mat?
    *klem*

    SvarSlett