22. august 2008

deg + din ?? you + yours

Her kommer overraskelsen, - en for dere som har kommentert og støttet gjennom søm av seilerteppet med dårlig rygg:

blue pillow + heart :: blå pute + hjerte #2

Puten har jeg tenkt å trekke mellom dere som skrev kommentarer på innleggene med seilerteppet, - så fremt du har lyst, da?
Gi meg et lite hint her og jeg legger "deg" i kurven.
Søndag kveld Mandag trekkes en lapp og så får vi se hvor jeg skal sende den.

Puta er sydd fra en blokk tilsvarende blokkene i seilerteppet. Baksiden er i et ensfarget blått "gardinstoff", mens lappestoffene, vatten og quiltinga er de sammen, - rester fra seilerteppet.
Størrelse? Tja, ca 35 cm x 35 cm kanskje? Bilpute/ båtpute muligens?

blue pillow + heart :: blå pute + hjerte #1

Jeg har fått en del utmerkelser i det siste:
Amanda sender  "Arte Y Pico" min vei:  "This award is given for creativity, design, interesting material and contribution to the blogging community" - utmerkelse gies for kreativitet, design, spennende materiale og for å bidra til bloggermiljøet.
Hobbygåsa, Beate, Gudveig, Sigrun & Sølvi sender "brilliante weblogs" min vei.
Lise vil kalle meg en kvinne som "beriker dagen, som lærer deg nye ting og som lever et liv fylt av sjenerøsitet og glede". Stort!
Petunia deler ut flere i samme slengen, bl.a "Amazing Friendship" & "Du gjør dagen min bedre"!

Nå som jeg er i takkehumøret, går disse utmerkelsene videre til dere fantastiske bloggere der ute, dere som tar dere tid til å kommentere nr en stakkar trenger det ekstra lille, som er kvinner som beriker dagene mine så jeg kan gi noe tilbake til mange kvinner der ute:

Marit, Elisabeth Augusta, Hobbygåsa/ Tone, Sipusa, Ruth, 9'na, Petunia, Amylin, Silja, Sigrun, Gunn Torild, Sissel, Wenche, May-Kristin, Lille Rosin (ingen link), May Britt, Tora, Marita, Rita, Syersken, Nancy, Marit (en annet Marit), Hilde, Popsinune, Sølvi, Gudveig, Randi, Lise, Kari, Inger, Liv, Dyveke, Amanda, Beate, Hege (uten link), Margrethe, Rita (en annen Rita), Kari-Anne, Ravenhill/ Emily, Millis, Strikkegal, Haldis (finner ikke bloggen din?), Liv Irene (uten link), Nena, Eva, Tina, og 2'ne.

Husk, - det er dere som har sjans på puta over!
                     

  brilliante_weblogs
  wylde_woman_award  premio arte y pico

38 kommentarer:

  1. The translator gives me some very strange translations of what you have written! Love the cushion though, you are so good at combining colours and different patches.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med awardene, det er velfortjent. Og tusen takk for å ha fått en fra deg. Det setter jeg pris på. Når det gjelder trekningen av puta, så er ikke jeg vanskelig å be når det gjelder å melde seg på. Akkurat som teppet ditt så er den jo kjempelekker! :-)

    SvarSlett
  3. Anonym6:07 p.m.

    Klart alle awardene er fortjent!
    Kommer til å lage slik samleinnlegg selv jeg, men i dag har jeg flydd frem og tilbake og fikset så masse for dyrevernlaget at jeg er helt pumpa!

    Puta er nydelig! Rett og slett, til å bli glad av!
    Kan likevel hende jeg beholder den selv og ikke legger den til på dyrevernlagets julemarked hvis jeg blir utvalgt - selv om samvittigheten min pisker meg til å gi......;-) sånn er det å bli gæærn vettu, hehe, gæærn for dyra;-D

    sa jeg tusen takk for awarder?
    Vel mener det, jeg er svært glad og beæret!:-D

    SvarSlett
  4. Oj, det var en flott pute:) Heldig den som får den!
    Tusen takk for award. Veldig kjekt å bli tenkt på!
    Jeg har ikke vært så aktiv med å besøke blogger de siste dagene. Jeg holder på å hekle meg et sjal som jeg skal bruke på fest i morgen, men nå ser det ut som tidsplanen min ryker. Mangler garn og rakk ikke butikken før den stengte i dag pga kø. da må jeg til by'n i morgen tidlig og det vil si at jeg mister en hel kveld med hekling.
    Filler'n.

    SvarSlett
  5. Anonym6:37 p.m.

    Hei sann, må bare aller først si at awardene du har fått er vel fortjent, og du har fortjent oppmuntring og tilbakemelding på teppet ditt.
    Puta var like fin som teppet så jeg sier ikke nei takk til å være med i trekkinga jeg.
    Tusen takk for awarden, det er koseligt å få slike tilbakemeldinger når man bare gir skryt til dem som fortjener det.
    Klem og god helg.

    SvarSlett
  6. Anonym6:55 p.m.

    Tusen takk for award Merete! Koselig å høre at jeg inspirerer deg også, for selv om jeg er en dårlig kommentator følger jeg med deg og lar meg virkelig inspirere av deg!

    SvarSlett
  7. Åh ja, den puta hadde vært kjekk, ønsker meg en slik tjihi..
    Takk så mye for award.
    PS !Jeg har gått tur to dager på rad nå, og skal om en liten stund også, og det er vel litt din feil -smile-
    God helg til deg!

    SvarSlett
  8. Alle utmerkelsene du har fått, er vel fortjent. Og tusen takk for at du har sendt den min vei.

    Og puta du har laga er bare kjempelekker. Nydelige farger, og jeg kunne veldig gjerne tenke meg en slik en i min blå sofa. Den er rett og slett for fin til å ha i bilen.

    Ha ei riktig fin helg.

    SvarSlett
  9. Oj, for en flott pute. Ja takk, jeg blir gjerne med i trekningen av den. Du er jammen flinkt til å sy. Du har fortjent alle awardene, du.

    Jeg ble forresten veldig inspirert av gå for kreftsaken. Tror kanskje jeg skal prøve noe sånt selv, men tror nok at 20 minutter hver dag er litt i meste laget for meg. Men skal se hva jeg klarer.

    SvarSlett
  10. Hei, og takk for godord!
    Ha en strålende weekend!

    SvarSlett
  11. Tusen takk for for utmerkelsen. Men nå er det jo sånn at du har en av de bloggene som gir mest inspirasjon og ikke minst oppmuntring når en annen står fast. Puta er rålekker, sånn som teppe du sydde er. Den vil passe utmerket på den nye hytta, alt for fin til både bil og båt:-)).

    SvarSlett
  12. Heisann, søs:-)Jeg bukker ydmykt og takker meget for awarden du har gitt meg:-)Så flott at du har fått så mange awarder!Og at de er velfortjent er det ingen tvil om!Alltid kos å "stikke"innom deg på besøk.Og forresten...jeg vil selvfølgelig være med på trekningen av putetrekket!Det er jo midt i blinken flott for meg med blå farger og hjerte...(smisk,smisk;-)Klemz

    SvarSlett
  13. Anonym8:35 p.m.

    Mange awarder, alle vel fortjent! Puten er kjempeflott - et riktig sommerminne. Såklart jeg vil være med i trekningen!

    SvarSlett
  14. Tusen takk for utmerkelsen :-) Som teppet og alt det andre du lager er også puta nydelig, så jeg vil veldig gjerne være med!!

    God helg, hilsen Tora.

    SvarSlett
  15. Wow, for en overraskelse. Dette bare for at vi ikke har latt være å si vår mening om alt som er flott! Teppet ditt ble det dyttet jeg trengte for å komme igang med fotooverføring selv! Tenke noen år på saken, men så kom teppet ditt som traff meg midt i hjertet. Puta di ble også utrolig flott!Den hadde vært noe å ha vært eier av:o)

    Hilsen Gunn Torild

    SvarSlett
  16. Lekker pute ! Du har et utrolig godt blikk for farger og sammensetninger.
    Tusen takk for hyggelig oppmerksomhet også. Ha en fin helg !

    SvarSlett
  17. Ja takk jeg er gjerne med på den pute-trekkinga

    SvarSlett
  18. Gratulerer med award og takk tilbake for fine ord og awarder.Knallfin pute som jeg garantert har plass til i mitt hjem, friske flotte farger. Goood helg.

    SvarSlett
  19. Tusen takk for award! Jeg er selvfølgelig gjerne med på trekning av pute! Den hadde passet perfekt i min nybygde hytte ved sjøen! Og det er ingen tvil om at du fortjener både awarder og kommentarer! Jeg bøyer meg i støvet og er IMPONERT!

    SvarSlett
  20. Du verden. Awarder i fleng.. Ta dem godt til deg alle sammen. Takk for at du sender dem videre, men jeg synes den største awarden er å få muligheten til å være med i trekningen av den flotte puten. Blå er en nydelig farge. Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  21. Tusen takk for awarden! Det er jo koselig, selv om du er den som fortjener dem mest, av alle de bloggerne jeg kjenner til. Mye inspirasjon å hente på din blogg, og mange tankevekkende innlegg.
    God bedring med ryggen, og kos deg på dine gå-turer! ;-) med- eller uten iPod *LOL*
    Her går det mest i dikting for tiden, dvs. sliter med det - konfirmasjonsang. Er ikke noe god på å rime...

    SvarSlett
  22. Tusen takk for at du blogger og deler dine tanker, ord og bilder med meg også! Er innom bloggen til stadighet, men er ikke så flink til å si at jeg har vært her på besøk. Derfor er det morsomt at jeg kommenterte akkurat når jeg gjorde;) Vil gjerne være med i trekkningen av den rålekre flotte puta! Blir kjempeimponert over hva du får til med stoff og tråd - det ligger langt utenfor hva jeg mestrer. POS juli likte jeg godt å forsøke å delta i - det ble ikke hver dag, og ordene kom ikke altid når jeg ville, men dette har gjort meg mer bevisst hva blogging kan gjøre for meg og andre. Takk for det!

    Ha nå ei riktig god helg!

    SvarSlett
  23. Så flott pute! Du lager virkelig mye fint.

    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  24. Tusen takk for awarden(e), skal se om ikke jeg får plukket de med meg og sendt de videre på et senere tidspunkt. Føler meg litt hjernevaska for tida, men jeg skal ihvertfall prøve....

    Må jo selvfølgelig være med i treningen, puta var bare nydelig!!!

    SvarSlett
  25. hei ser det er mange awarder dem er du vel vært.. det forteller litt at du er til stor hjelp for mange..på en eller annen måte..
    selvfølgelig kunne jeg ønske meg den puten tenk og hvile hodet på den på hytta eller i godstolen her hjemme...Husk ryggen og plei ryggen godt ingen overdrivelser...

    SvarSlett
  26. JAAA! klart jeg vil være med i trekningen!! (ØNSKER MEG DEN...)Og takk for utmerkelser!!

    SvarSlett
  27. Tusen takk for den koseligste komentaren på bloggen min på leeenge. For når jeg finner ut at jeg kan vinne den lekreste puta, da er det klart jeg blir glad. Har vært innom deg å kikka på dette teppet titt og ofte og ønska at jeg kunne lage noe såååå fint selv. Tusen takk for fine awarder, må hvist skrive et lite innlegg på bloggen min (hyper).
    Følger spendt med på trekkinga på mandag, heldig er den som vinner. Ha ei strålende helg!!!

    SvarSlett
  28. Grattis med awardene - du har ein utrolig fine blogg ;)
    Og DU lage jo så masse fint - og den puten - berre lekker
    Smil fra monika

    SvarSlett
  29. Tusen takk for awarder.......

    Puta er bare lekker, er gjerne med på trekning jeg :-)

    SvarSlett
  30. Takk for utmerkelsen! Jeg henger ikke helt med i svingene her for tiden! :-)

    SvarSlett
  31. Du fortjener alle awardene du har fått, virkelig en flott og inspirerende side som er verdt en titt innom i ny og ne. Takker for utmerkelsene :-)

    PUTA er bare lekker og jeg blir gjerne med i trekningen. Heldig er den som vinner - lykke til med trekningen på mandag

    Klem

    SvarSlett
  32. Tusen takk for awarden *klem*
    Er stolt over å få være med i det gode selskap. Og vil selfølgelig være med i trekningen om den flotte puta

    SvarSlett
  33. Du er en inspirasjonskilde av dimensjoner!
    Å følge arbeidene dine steg for steg er en forunderlig følelse.
    Til å begynne med føler jeg meg helt på bærtur, eller skal jeg heller si at jeg er redd for at DU er på bærtur;-) Men sting for sting hanker du det inn igjen og lager de mest fantastiske kunstverk.
    Det er en glede å kunne kalle deg en kjær og nær venn.

    Søndagsklemmer og solskinn nordfra!

    SvarSlett
  34. Det er bestandig så koselig å titte innom bloggen din. Så positiv, inspirerende og lærerik. Så love meg at du fortsetter. Puta er bare så lekker så den kunne jeg gjerne tenkt meg her i sofaen min SMILSMIL

    SvarSlett
  35. Grattis med awarder, de har du jammen fortjent! Og tusen takk for at du leser min blogg også! Og selvfølgelig har jeg lyst til å vinne en slik pute, jeg sikler på det meste som lages her inne hehe. Prøver å mane meg selv til at jeg er kjempevenner med symaskinen, men det blir nok ikke noe av. Det går litt i rykk og napp og noen småting skal jeg klare å lage, men slikt som vises her vil jeg aldri få til... Jeg får satse videre på strikkepinnene jeg.Og jammen hadde jeg flaks som kom hjem i tide etter en langhelg på fjellet slik at jeg fikk svart.

    SvarSlett
  36. Anonym9:58 p.m.

    Tusen takk for awarden :-) Klart jeg vil være med på trekning av den nydelige puta! Ha en flott uke :-)

    SvarSlett
  37. Merete, takk så mye for den awarden! Jeg håper så iiiiindilig myyyyyyeeee at jeg ikke for seint for trekningen!? Puten du har laget er fantastisk vakkert!

    SvarSlett
  38. Hei Merete!
    Gratulerer med alle utmerkelser! Vel fortjent!
    Og takk for alle oppmuntrende ord du har lagt igjen hos meg. Setter veldig pris på det!
    Blir veldig gjerne med på trekningen av den flotte puta, dersom det enda er tid!
    Ha en flott uke!

    SvarSlett