8. september 2008

rundt halsen :: around the neck

Elisabeth Augusta og jeg har hatt strikkeklikk gående, - en fri vær-med-strikk for den som vil, med temmelig løse veiledninger.

Sist hadde vi varme hender på programmet.
I helgen klekket vi ut den nye:
Rundt halsen, - ~ inspiret av monstermønster :: meretes PIF-gave til titom, - dragon scarf fra vilma vuori, som igjen var inspirert av siliva66s leopardi.

Hvor mange måter kan man strikke et "lignende" skjerf?
Jeg så at Wenche noterte og vet at hun filosoferte over blondespisser øverst mot halsen. Elisabeth Augusta regnet og mumlet om "delelig med 4 + 2" på strikkers kodevis. Tittei dro fram nytt, mykt garn i en svakt turkisblågrønn og petrolium,  - 2 farger???

Jeg drømte om et reptil-aktig, men ble misfornøyd og rekte opp både litt og så mye og til slutt hele stasen (akkurat som lykketrollet...) 
Nå er det et baktus-karius inspirert dragon-leopardi på no. 4,5 pinner og i Sisu flerfarget.

buying yarn :: garnkjøp #1

Utfordringen er som føler:
* gi oss en link til en halsvarmer
* strikk en halsvarmer/ et mønster som vi kan strikke (mønster ute på nettet)
* strikk din verson inspirert av dragon-leopardi og notatene herunder.

Blir du med?

Koden er noe sånt: 
12 cm : *2 r, 2 vr* 2 r
4 cm : *1 r, 3 vr* 1 r (første p på rettsiden: *2 r sm, 1 vr plukkes opp mellom maskene, 2 vr* 2 r sm)
2 cm : glattstrikk
7 cm : "tentakler" (*5 m r, snu, 5 m vr, snu* )

strikkeKlikk1 

Ta med deg knappen vår, merker blogginnlegget ditt med den og link tilbake til dette innlegget. For at vi skal vite at du er med, og for at dette skal bli den idé-ressursen vi ønsker, så er det fint om du legger igjen en kommentar her hvor oppgaven er gitt, og med direkte link til ditt blogginnlegg der du skriver om et spennende mønster og/ eller viser fram det du har strikket.

lignede strikk
* cozy neck warmer
* spiral skjerf
* liselotte :: kongler + halsstriper
* strikkelise :: wrap thingie

5 kommentarer:

  1. Trodde det skulle bli øredobber, jeg... *Fnise*
    Takk for sist, forresten. :)

    SvarSlett
  2. Spennende, kan tenke meg å bli med MEN det er SÅ!! mye annet jeg bare må få gjort nå. Har det i bakhodet, og titter innom igjen.

    SvarSlett
  3. Jeg er da godt i gang, garn ble innkjøpt på Stord...

    SvarSlett
  4. På bloggen min ligg det no eit nytt skjerf:

    http://magfly.blogspot.com/2008/09/strikkeklikk-rundt-halsen.html

    Rundt halsen òg :-)

    Ha ei fin veke!

    SvarSlett
  5. Ferdig!

    http://regnbuesting-elisabeth.blogspot.com/2008/09/rundt-halsen.html

    SvarSlett