11. desember 2008

duft + kjerne :: the middle + lavendel

advent :: elisabeth #11

For en merkelig te-pose, var første tanken min. Men så kom lukten. Og jeg fikk studert posen nærmere.

Hvordan kunne Elisabeth vite så mange uker før at jeg akkurat denne dagen ville sette ekstra stor pris på lavendelduft i nyrent undertøy? Der hadde jeg nemlig ryddet dagen før.
Posen forsvant inn i klesskapet.

* lavendel og undertøy

I disse dager tenker jeg mye på ryggen min og ryggvonter, spesielt den i sommer, som gjorde meg veldig engstelig. Jeg kjører nemlig far fram og tilbake til samme kiropraktor og krise-rygg-hjelp.

Når varskolys-inspirasjon-fakta dukker opp på rødt papir fra søster, blir det studert og tatt alvorlig. Jeg har bare en rygg, jeg som alle andre. Helst skal den bære meg livet ut. Og kjernen trenger omsorg og trening for stabilitet. 
Jeg skal huske på å trekke inn magen og stramme meg opp når jeg valser rundt på sokkelesten... det er utrolig hva bare litt hjelper på kjernemusklaturen.

advent :: beate #11a advent :: beate #11b

I put the lavendel bag right into my newly decluttered underwear drawer. How did she know so many weeks ago?

Some thoughts on how to traing and take care for the most important support-muscles in the body, - around the waist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar